Portfolio signature

Mennyire jó Magyarországnak a BYD európai központjának létrehozása?

A tegnapi nap fontos bejelentése volt, hogy a BYD kínai autógyártó a szegedi épülő gyár mellett újabb beruházást tervez Magyarországon, méghozzá a vállalat európai központját hozná létre hazánkban. Ez a bejelentés pozitív fejleményként értékelhető, azonban a magyar gazdasággal és a külföldi tőkebefektetésekkel kapcsolatban megfogalmazott problémák egy része továbbra is fennmarad.
A globális autóipar legfontosabb kihívásairól és a szektor részvénypiaci kilátásairól is szó lesz a következő Signature befektetői klubunkon.
Ez itt az on the other hand, a portfolio vélemény rovata.
Ez itt az on the other hand, a portfolio vélemény rovata. A cikkek a szerzők véleményét tükrözik, amelyek nem feltétlenül esnek egybe a Portfolio szerkesztőségének álláspontjával. Ha hozzászólna a témához, küldje el cikkét a velemeny@portfolio.hu címre. A megjelent cikkek itt olvashatók.

Átalakuló járműipar és Kína megjelenése

A járműiparban jelentős mértékű átalakulások történnek, melyek közé tartozik az egyre komplexebb technológiák alkalmazása, mint például a vezetéstámogató asszisztenciák vagy az önvezetés, valamint a zöld átállás, azaz a belsőégésű meghajtásról történő elmozdulás az elektromos meghajtás irányába. Főleg az elektromos autók térnyerése kapcsán figyelhető meg, hogy a hagyományos autónagyhatalmak (pl. Franciaország, Németország vagy Japán) mellett egy új szereplő tűnik fel a globális színtéren. Ez nem más, mint Kína.

A kínai autók terjedését tekintve pedig a BYD tekinthető a zászlóshajónak.

Az utóbbi években az tapasztalható, hogy az elektromos technológia fejlesztésébe invesztáltak sokat a kínai autógyártók – köztük a BYD –, és ezen a területen szereztek versenyelőnyt a hagyományos gyártókkal szemben.

Amire választ kaphat cikkünkben:

  • Mi a BYD valódi célja?
  • Mennyire jó Magyarországnak, hogy nálunk lesz a BYD európai központja?
  • Hol helyezkedik el a mosolygörbén a termelés és hol a k+f?
  • Feljebb léphet-e a magyar ipar az értékláncban?
  • Mi a kockázata a BYD beruházásának?

Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!

Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja egy évre 29 845 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés