
A legújabb értékesítési statisztikák alapján a villanyautók értékesítései Európában ismét emelkednek a tavalyi lassulást követően. A német autógyártók legfontosabb szövetsége, a VDA egy június 6-án nyilvánosságra hozott tízpontos terv keretében lényegében
a belső égésű motorral hajtott új autók értékesítésére vonatkozó 2035-ös uniós tilalom visszavonását követeli Brüsszeltől,
ezzel felélesztve a témáról zajló fel-fellángoló vitát. A VDA nemcsak a német autógyártó csoportokat, a VW-t, a Mercedes-t és a BMW-t foglalja magában, hanem az ország beszállítói iparágának számos vállalatát is, amelyek közül sok a belső égésű motor technológiára specializálódott, és kevés lehetőségük van a túlélésre egy tisztán elektromos autópiacon.
A VDA és néhány autógyártó állítása szerint a belső égésű motorok technológiája jelenti a kontinens versenyelőnyét a kínai autógyártókkal szemben, amelyek ugyanakkor az elektromos járműtechnológia terén előrébb járnak. Egy új kutatás alapján a német autóipari beszállítók szerint a kínai versenytársak behozhatatlan előnyben vannak a kulcsfontosságú elektromos járműtechnológiák terén, és a piaci erőviszonyok radikális átrendeződésére számítanak, melynek során a kínai versenytársak jelentős részesedéseket szerezhetnek meg.
A német autóipari lobbiszervezet a 2035-ös 100%-os kibocsátáscsökkentési célt 90%-ra kívánja mérsékelni a személyautókra, illetve kishaszongépjárművekre vonatkozóan.
Ez azt jelentené, hogy a jelenlegi szabályozással szemben 2035 után is lehetne benzines és dízeles modelleket értékesíteni az újautópiacon, és akár az eladott járművek 10%-át is belső égésű motor hajthatná.
A lobbiszervezet a plug-in hybrideknek (PHEV) is szerepet szánna 2035 után, és javaslata szerint egy bizonyos darabszámig üzemanyag-használattól függetlenül nulla kibocsátású járműként lennének regisztrálhatók (annak ellenére, hogy több típusra kiterjedő tesztek eredményei szerint a PHEV-ek több szén-dioxidot bocsátanak ki, mint azt a gyártók hirdetéseikben állítják).
Az emissziós szabályozás lazításából adódó nagyobb szén-dioxid-kibocsátást a szervezet a hagyományos belső égésű motorokban is égethető megújuló (szintetikus és bio-) üzemanyagok arányára vonatkozó ambiciózusabb célkitűzések meghatározásával ellensúlyoznák, bár ezek előállítása költséges, és csak korlátozott mennyiségben lehetséges.
Az iparági szervezet állásfoglalása szerint az autóipar támogatja a párizsi klímacélokat, de az iparágra vonatkozó emissziós szabályozásnak való megfelelést nem segítik elő elégséges politikai intézkedések, ezért nem teljesíthető.
A klímacélokat stratégiailag össze kell kapcsolni a versenyképesség megőrzésével,
a keretfeltételek javítását pedig a lehető leggyorsabban végre kell hajtani - fogalmaz a VDA, hozzátéve, hogy a rugalmasság és a technológiai nyitottság a versenyképesség központi pillérei.
A tiszta technológiákra való átállás és a versenyképesség összekapcsolásának szándéka összhangban van az Európai Bizottság terveivel is, a cél elérése érdekében alkalmazandó eszközök ügyében viszont már nincs ekkora egyetértés a német autóipari szervezet és Brüsszel között. A VDA szerint ahelyett, hogy újabb terheket rónánk az iparra és a fogyasztókra, inkább az ösztönzőkre és a kedvező helyszíni feltételekre kellene összpontosítani, míg az uniós szabályozások egyszerre alkalmazzák mindezen eszközöket.
A német autóipari lobbiszervezet azzal is érvel, hogy a flottaszabályozások felülvizsgálata során
figyelembe kell venni az új valóságot, miszerint az elektromobilitás felfutása elmarad a várakozásoktól,
az ellátási láncok ellenálló képessége hiányzik, és Európának sürgősen fel kell zárkóznia a nemzetközi versenyben, a legutóbbi, áprilisi értékesítési statisztikák szerint ugyanakkor a tavalyi lassulás után az elektromos járművek eladásai Európában ismét nőnek. Világszinten pedig idén várhatóan már négyből több mint egy eladott új autó elektromos lesz, értékesítési arányuk pedig 2030-ig meghaladhatja a 40%-ot az újautópiacon.
Az Agora Verkehrswende környezetvédelmi agytröszt szerint a javaslatok elfogadása jelentős lassuláshoz vezetne az elektrifikációs folyamatban - amiben Európa amúgy is lemaradásban van -, és ez nem csak a klímacélok elérést, hanem a német ipar hosszú távú versenyképességét is veszélyeztethetné. A javasolt szabályozási könnyítés elfogadása esetén az Európában futó autók karbonemissziója akár 31%-kal is magasabb lehet a jelenlegi célértéknél a 2030-2050-es időszakban a Transport&Environment szerint.
A BDEW energiaipari lobbicsoport közlése szerint Németország elektromos töltőinfrastruktúrája fejlett, és
jelenleg elsősorban a használatához szükséges járművek hiányoznak.
Álláspontjuk szerint az ország közlekedési ágazatában sürgősen hatékony ösztönzőkre van szükség a CO2-kibocsátás csökkentése érdekében, és üdvözölték a kormány bejelentését, amely lehetővé teszi az új céges elektromos járművek beszerzésére vonatkozó, akár a vételár 75%-ára rúgó adókedvezmény igénybevételét.
A belső égésű motorral felszerelt új autók értékesítésére vonatkozó 2035-ös határidő kulcsfontosságú része az EU zöldmegállapodásának (Green Deal), melynek célja, hogy az évszázad közepére a klímasemlegessé tegye az Unió gazdaságát. A klímapolitikai célkitűzések, köztük az autóiparra vonatkozó 2035-ös terv azonban fokozódó politikai támadások kereszttüzébe kerültek.
Az alig több, mint egy hónapja példátlan körülmények között hivatalába lépett Friedrich Merz német kancellár kereszténydemokratái a 2035-ös szabály újragondolását szorgalmazzák, és ebben nem csak az Európai Parlament konzervatív törvényhozói, hanem olyan országok is támogatják őket, amelyek jelentős autóiparral rendelkeznek, mint Lengyelország és a Csehország - emlékeztet a Politico. A német konzervatívok az idei előrehozott választások előtt a tilalom visszavonását követelték, de ez végül nem került be a pártja és a Szociáldemokraták (SPD) közötti koalíciós megállapodásba, vélhetően utóbbiak eltérő álláspontja miatt, akik a VDA követeléseit is elutasították.
Nem csak Európában folyik politikai küzdelem az autóipar jövőjét meghatározó emissziós szabályozások ügyében, hanem a tengerentúlon is.
Donald Trump elnök csütörtökön határozatban semmisítette meg Kalifornia állam azon tervét,
amely klímapolitikai és egészségvédelmi megfontolásokból szintén 2035-től betiltotta volna a hagyományos meghajtású új autók értékesítését, az országban elsőként.
Kalifornia - melynek tervét 11 másik állam is átvette - bejelentette, hogy nem hagyja annyiban a dolgot, és bíróságon támadja meg Trump külföldi autógyártók lobbitevékenysége által is támogatott döntését.
A címlapkép illusztráció. Címlapkép forrása: Getty Images
Európai országban csapott volna le Irán, közbeléptek a hatóságok
Egyelőre kevés részlet ismert.
Megjött a figyelmeztetés: pusztító nukleáris katasztrófa jöhet, ha ezt meglépi Izrael
Moszkva is felléphetne.
Több mint egymillió orosz katona esett el vagy sebesült meg az ukrajnai háborúban - Ukrajnai háborús híreink szombaton
Hatalmas az emberi és technikai veszteség.
Jelentett a hírszerzés: hiába az oroszok minden erőfeszítése, bukásnak tűnik a nyári offenzíva
Az ukránok hibáztak az elején.
Kiszivárgott: árulást tervezett Washington Ukrajna ellen, de elbukott az elképzelés
Bevetették magukat az európai hatalmak.
Erős figyelmeztetés jött Moszkvából: a Nyugat hibrid háborúja valójában Európát dönti romba
Nem tudják tartani a lépést.
Ember: küzdj....vagy lépj le!
\"Fight or flight\" - ez lett a jelenkor egyik legnagyobb dilemmája. Küzdjünk tovább (magyarul: éljünk tovább), vagy meneküljünk ki ebből a világból (ne éljünk tovább)?...
The post Ember: k
Módosított kiberbiztonsági határidők!
A 2024. évi LXIX. törvény 2025. május 31-én hatályba lépett módosításai fontos változásokat hoztak, NIS2 irányelv szerinti megfelelési kötelezettségek terén. A módosítás célj
Atomenergiával a klímaváltozás ellen: lehetőség vagy zsákutca?
Miközben a világ egyre égetőbb kihívásokkal néz szembe a klímaváltozás terén, egy jól ismert, de erősen megosztó energiaforrás is újra reflektorfénybe kerül: a nukle
Változások a költözési jogban: Mit jelent ez a gyakorlatban?
HitelesAndrás - Keress, kövess, költözz! Változások a költözési jogban: Mit jelent ez a gyakorlatban? Mi történik 2025. július 1-jétől? Az Országgyűlés elfogadta azt a törvénymódosít
8 működő stratégia a saját ingatlanhoz
Mivel nagyon sokaknak célja, álma, hogy saját ingatlanban lakhassanak, összeszedtem pár tipikus módszert, amivel próbálkozni lehet. Arról már sokat írtam, hogy minden egyéb híreszteléssel ell
Idén minden tizedik lakásvásárláshoz Munkáshitelt igényelhettek
Az év első 4 hónapjában nagyságrendileg 20 ezren vették fel a Munkáshitelt mintegy 77 milliárd forint összegben. Az MNB felmérése alapján nagyságrendileg az igénylők negyede lakásvásárlá
Zöld energiával meleg otthonokat: Megjelent a távhőtermelők új fejlesztési felhívása!
Elstartolt a pályázat, amely a távfűtés zöld átállását ösztönzi: megújuló energián alapuló rendszerek kiépítésére és fejlesztésére kínál támogatást.
Életet lehelni egy megfáradt sportágba
Mivel az atlétika kicsit ellaposodott, kevésbé felel meg a modern tartalomfogyasztási elvárásoknak, egy csapat új lebonyolítással igyekszik életet lehelni a legősibb sportágba. Ez a Grand...
Th


- Kilőtte Irán a Fatah-1-es rakétát – Ez lehet a legsúlyosabb csapás Izrael ellen?
- Irán jelzést adott – máris eldőlt a háború?
- Olyan történhet a forinttal, amire ebben az évtizedben még nem volt példa
- Bármelyik pillanatban háborúra indulhat Amerika: egyetlen oka van a radikális lépésnek
- Elszabadult a pokol a Közel-Keleten: ez most már tényleg háború?
Tőzsdei túlélőtúra: Hogyan kerüld el a leggyakoribb kezdő hibákat?
A tőzsdei vagyonépítés során kulcsfontosságú az alapos kutatás és a kockázatok megértése, valamint a hosszú távú célok kitűzése és kitartó befektetési stratégia követése.
Hogyan vágj bele a tőzsdei befektetésbe?
Első lépések a tőzsdei befektetés terén. Mire kell figyelned? Melyek az első lépések? Mely tőzsdei termékeket célszerű mindenképpen ismerned?
Izrael megsemmisítette Irán legpusztítóbb fegyverét - Elhúzódik a háború?
Mit várhatunk ebben a konfliktusban?
Iráni-izraeli konfliktus – 200 forintos drágulás is jöhet a benzinkutakon
A brent ára a 100 dollárt is elérheti.
Sorozatos mélyütések az agráriumban – Mikor jöhet a várva várt fordulat?
92 milliárd forinttal csökkent a magyar agrárium hitelállománya, ami 10 éve nem látott mértékű csökkenést jelent.
Kiadó raktárak és logisztikai központok
A legmodernebb ipari és logisztikai központok kínálata egy helyen