Az elmúlt egy évben több alkalommal is írtunk arról, hogy pokolian nehéz időszakban jelent meg teljesen váratlanul a koronavírus-járvány, amelynek megfékezése érdekében nagyon szigorú intézkedéseket hoztak a világ számos országában. Az autók iránt mutatkozó kereslet drámai csökkenése, a beszállítói láncok megszakadása és a termelő üzemek kényszerű bezárása alapjaiban rengette meg a „just in time”, „just in sequence” stratégiákra épülő autóipart 2020-ban.
Az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) legfrissebb anyagában most azt is megmutatta, hogy az egyes országokban mekkora kiesést eredményezett a COVID-19 a járműgyártásban tavaly.
Számításaik szerint az Európai Unió 27 tagállamában és az Egyesült Királyságban közel 4,25 millióval kevesebb, vagyis 14,26 millió jármű készült el 2020-ban, amely közel 23 százalékos visszaesést jelentett 2019-hez képest.
Miről szól a cikk?
- A koronavírus-járvány hatalmas visszaesést okozott az európai járműgyártásban
- A magyar autógyártás is nagyon nehéz évet tudhat maga mögött
- A hazai prémiumautó-gyártók a lehetőségekhez képest jól teljesítettek
- Az esztergomi Suzuki-gyárban a tavalyi volt az elmúlt 16 év legalacsonyabb gyártási darabszáma
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. A Signature PRO szolgáltatás havi díja 2 990 forint. A hozzáférés egy évre is megvásárolható, amelynek díja 29 845 forint, az éves előfizetés keretében tehát 10 havi díjért cserébe 12 havi szolgáltatást kapnak olvasóink. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva! További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!