dugódíj 500 forintos dugódíj
Globál

Itt a fájdalmas javaslat: napi 500 forintos dugódíjat akarnak Budapesten

Portfolio
A Levegő Munkacsoport szerint külföldi példák igazolják, hogy a dugódíj bevezetése érdemben csökkenti a nagyvárosi dugókat. Úgy vélik, a közösségi közlekedésben van többletkapacitás, a telekocsizás terjedése pedig még tovább javítana a helyzeten. Éppen ezért 500 forintos dugódíj bevezetését javasolják Budapesten – írja az Infostart.

A fővárosban és környékén a légszennyezés évente több mint háromezer ember korai halálát és mintegy hárommillió megbetegedését okozza. A Budapest Fejlesztési Központ adatai szerint a dugó okozta kár évente 300 milliárd forint – részletezte az útdíj bevezetésének indokoltságát Lukács András a portál beszámolója szerint.

A Levegő Munkacsoport elnöke rámutatott, hogy más országokban, városokban már bevált a rendszer. Példaként Stockholmot említette, ahol napi egy-két euró a behajtási díj, ami ugyan egy svéd állampolgárt nem vág a földhöz, mégis ennek a hatására 20 százalékkal csökkent a bejövő forgalom a svéd fővárosban.

Éppen ezért úgy gondolják, hogy az 500 forintos dugódíj Budapesten is komoly eredményeket hozna.

A Levegő Munkacsoport elnöke szerint

10-15 százalékos forgalomcsökkenés már óriási eredménynek számítana, ami hatására a dugók nagy része is megszűnne.

A behajtási díj ellenőrzéséhez szükséges technikai rendszer már adott, 7000 kilométeren működik, a teherautók kilométeres útdíját kamerákkal ellenőrzik, amiket a fővárosban is fel lehet szerelni, vagyis semmi újat nem kell kitalálni.

Lukács András elmondta, ha kevesebb lesz a dugó és kisebb lesz a légszennyezés, az nemcsak a kerékpáros és gyalogos forgalomnak kedvez, hanem az autósnak is. Sőt, a közúti fuvarozók is jól járnának egy behajtási díjjal.

A Levegő Munkacsoport elnöke szerint az útdíj bevezetéséhez előbb–utóbb, várhatóan a választások után, meglesz a politikai akarat is.

Lukács András hozzátette, a közösségi közlekedés elbírná a plusz 15-20 százalékos forgalmat, hiszen a pandémia miatt most egyébként is visszaesett a tömegközlekedéssel utazók száma, és legfeljebb egy–két vonalon kellene plusz járműveket beállítani.

Walter Katalin, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója nemrég viszont úgy nyilatkozott, hogy a dugódíjnak nincs meg a törvényi háttere, és csak egy komplex csomag részeként lenne megvalósítható, nem is dolgoznak a bevezetésén. Hozzátette ugyanakkor azt is, hogy előbb utóbb tenni kell valamit, mert Budapest nem bír el ennyi autót.

Címlapkép forrása: MTI/Balogh Zoltán

olaj
londonpub170825-20170825 kocsma
kreml oroszország moszkva
phenjan észak-korea
Benzinkút

Holdblog Fogyó optimizmus

A tőzsdei hangulatindikátorok egy üzenete az szokott lenni, hogy ha sokan tartanak a részvényektől, akkor jó venni...

Friss hírek TÖBB FRISS HÍR
2021.10.19
Budapest Economic Forum 2021
2021.11.18
Portfolio Property Awards 2021
2021.12.09
Agrárszektor Konferencia 2021
2021.11.18
Global trends in Banking 2021
Portfolio hírlevél
Ne maradjon le a friss hírekről!
Iratkozzon fel megújult, mobilbarát
hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Eladó új építésű lakások

Válogass több ezer új lakóparki lakás közül Budán, Pesten, az agglomerációban, vagy vidéken.

Infostart.hu

Vezető felügyelő

Vezető felügyelő
Online előadás
Megmutatjuk, hogyan tudtok akár már holnap kereskedni.
Online előadás
Megnézzük az összes izgalmas befektetési, illetve spekulatív pozícióra vonatkozó lehetőséget.
kreml oroszország moszkva