Portfolio signature

Csak a pénzen múlik a győzelem? Ennyibe kerül, hogy az ember amerikai elnök legyen

Szabó Ákos
Pénz, paripa, fegyver – a népi bölcsesség ezt a három dolgot tartja szükségesnek egy háború megvívásához. Az amerikai elnökválasztás kapcsán e három feltétel közül a fegyvert  – szó szerinti jelentésében – szerencsére kizárhatjuk, még ha a Donald Trump ellen két hónapon belül megkísérelt második merénylet tükrében, illetve a Capitolium 2021. januári kifosztása után egyre nő az aggodalom a politikai erőszak miatt. Ahogy bármely másik országban, a politikusok és az őket támogató szervezetek pénzforrásai az Egyesült Államokban is kiemelt fontosságú szerepet játszanak a kampány során, hiszen ez határozza meg, mennyit áldozhatnak paripára, azaz stratégákra, stábtagokra és aktivistákra, valamint átvitt értelemben fegyverekre, mint például rendezvényekre, illetve offline, digitális, rádió- és tévéhirdetésekre. Kamala Harris és Donald Trump összecsapása a 2020-as küzdelmet beelőzve a valaha volt legdrágább elnökválasztási kampánnyá teheti az ideit, de vajon az is fog nyerni, aki több adományt gereblyézik össze?

Az OpenSecrets néven futó, kampánykiadásokat monitorozó weboldal szerint a 2020-as választási ciklus volt az eddigi legdrágább az Egyesült Államok történetében:

az elnökjelölti és kongresszusi kampányok összességében több mint 14 milliárd dollárt, azaz mai árfolyamon számolva közel 5 ezermilliárd forintot emésztettek fel négy évvel ezelőtt.

Ebből 5,7 milliárd dollár ment a fehér házi, 8,7 milliárd dollár pedig a törvényhozási jelöltek népszerűsítésére.

Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!

Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. A Signature PRO szolgáltatás havi díja 2 990 forint. A hozzáférés egy évre is megvásárolható, amelynek díja 29 845 forint, az éves előfizetés keretében tehát 10 havi díjért cserébe 12 havi szolgáltatást kapnak olvasóink. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés