rákóczi híd, duna, déli összekötő vasúti híd,
Ingatlan

Látványos elemmel folytatódik a Déli összekötő vasúti híd korszerűsítése (képek)

MTI
Helyére emelik az első hídelemet, amivel új fejezet kezdődik a Déli összekötő vasúti híd korszerűsítésében. A munka megkezdésekor Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár, Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója, Nyul Zoltán, a NIF Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese, valamint Nyiszter Tamás, a MÁV Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese tartott sajtótájékoztatót.
A Portfolio legtöbb tartalma ingyenesen hozzáférhető, ahogy ez a cikk is.
A médiapiaci helyzet azonban folyamatosan változik: ha támogatni szeretnéd a minőségi gazdasági újságírást, és szeretnél részese lenni a Portfolio közösségnek, akkor fizess elő a Portfolio Signature cikkeire. Tudj meg többet

Helyére emelik az első hídelemet, amivel új fejezet kezdődik a Déli összekötő vasúti híd korszerűsítésében. A Duna-part közelében a déli összekötő vasúti hídnál tartott sajtótájékoztatón Fürjes Balázs elmondta: új egyensúlyra van szükség Budapest közlekedésében a közösségi, az egyéni autós, a kerékpáros és a gyalogos közlekedés, továbbá Budapest és az agglomeráció között. A Duna kötöttpályás átjárhatósága túlnyomórészt a déli összekötő vasúti hídon múlik, ezért nagy jelentőségű annak felújítása, a hídelemek és sínpárok cseréje, illetve bővítése, aminek eredményeként lesz egy új, harmadik sínpár is. Jelenleg óránként és irányonként két elővárosi vonat haladhat át, a felújítás után ez hatra fog nőni. A déli összekötő vasúti híd folytatása a déli körvasút lesz a Kelenföldi és a Ferencvárosi pályaudvar között. A cél, hogy minden irányban negyedóránként induljon szerelvény az elővárosi vonalakon és megduplázódjon a forgalom - mondta az államtitkár.    

Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója kiemelte, hogy a híd az első fontos lépés a déli körvasúthoz. Jelenleg szinte minden elővárosi vonat egy budapesti fejpályaudvarra fut be, mint egy zsákutcába. Most ez a szűk kapacitás, ezen fog segíteni a körvasút, ami lehetővé teszi, hogy több szerelvény jusson be a fővárosba. Ehhez jelenleg hiányzik a kapacitás és a megállók. Előbbin segít a déli összekötő vasúti híd, utóbbin megállók létesítése: Kelenföld után az első Budán a Nádorkert a Kopaszi gátnál, a második Pesten a Művészetek Palotája mögött a Közvágóhídnál, a harmadik pedig az Ecseri úti 3-as metró megállónál lesz - magyarázta a szakember.

úszódaru, duna,
A felújítás és átépítés alatt álló déli összekötő vasúti híd egyik elemét szállító bárka, valamint a Clark Ádám úszódaru a Dunán 2020. szeptember 16-án. Forrás: MTI/Máthé Zoltán

Így a déli körvasút 3 metróvonalat is érint majd: az Ecseri útnál a 3-ast, Kelenföldnél a 4-est és Közvágóhídnál a leendő 5-öst, de a kőrvasút Kelet- és Nyugat-Magyarországot is legalább 3/4 órával közelebb hozza egymáshoz azzal, hogy a vonatoknak nem kell a budapesti fejpályaudvarokra befutniuk - tette hozzá Vitézy Dávid.

Nyiszter Tamás, a MÁV Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese kiemelte, hogy Magyarországon a legjelentősebb vasúti híd a déli összekötő, amely Kelet- és Nyugat-Magyarországot kapcsolja össze. Idén az első fél évben több mint 50 ezer szerelvény, napi 277 vonat, egy év alatt több millió utas közlekedik ezen a hídon. A déli körvasút kulcsfontosságú fejlesztés.

rákóczi híd, déli összekötő vasúti híd
A felújítás és átépítés alatt álló déli összekötõ vasúti híd, valamint a Rákóczi híd 2020. szeptember 16-án. Balról a Clark Ádám úszódaru látható. Forrás: MTI/Máthé Zoltán

Nyul Zoltán, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese a sajtótájékoztatón elmondta: a most induló munkálatok a tervek szerint két év múlva, 2022 szeptemberében érnek véget. A híd alszerkezetében a pesti oldalon csak kisebb korrekciók lesznek, a budai oldalon viszont 15 méterrel hátrébb kerül a hídfő, ennyivel nő a híd alatti tér.

A déli összekötő vasúti Duna-híd fejlesztése az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából a NIF Zrt. beruházásában valósul meg. A kivitelezést a Duna Aszfalt Út és Mélyépítő Kft. végzi nettó 36 milliárd forint értékben. Az összekötő vasúti hidat a déli körvasút fejlesztésének részeként korszerűsítik. A teljes program a NIF Zrt. és a Budapest Fejlesztési Központ együttműködésében valósul meg, több ütemben.

A cikk megjelenését a Budapest Fejlesztési Központ Nonprofit Zrt. támogatta.

Címlapkép forrása: MTI / Máthé Zoltán

koronavirus eurozona europai unio mentocsomag valsagkezeles pimco
korona_vilag
kotelezo maszkviseles magyarorszag szigorítas bejelentes 201022
szlovakia kijarasi korlatozas lezaras igor matovic201022
donald trump szavaz florida201022
adobevallas
Friss hírek TÖBB FRISS HÍR
2020. november 10.
Miből lesz lakásunk, nyugdíjunk, luxusautónk?
2020. november 10.
Öngondoskodás 2020
2020. november 10.
Portfolio Private Health Forum 2020
2020. november 11.
Energy Investment Forum 2020
Portfolio hírlevél
Ne maradjon le a friss hírekről!
Iratkozzon fel megújult, mobilbarát
hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Kiadó raktárak és logisztikai központok

A legmodernebb ipari és logisztikai központok kínálata egy helyen

Infostart.hu
Online kurzus
Akár 100 000 Ft-tal elkezdhető, hosszú távú megtakarítási módszer.
A tőzsdei könyv
Útmutató, amely piaci pánikok esetén is használható.
felnott_tanul_dolgozik_baba_home office