Vitézy Dávid ferencváros vasúti híd
Ingatlan

Új híd épül Budapesten, de ezúttal nem a Duna felett

Portfolio
Új vasúti híddal könnyítené meg a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) a személyi közlekedést Ferencváros és Kelenföld között - derül ki Vitézy Dávid Facebook bejegyzéséből. Az átemelés célja, hogy a teher és személyi forgalom ne keresztezze egymást és ne kelljen egymásra várnia a vonatoknak, így a vonatok pontosabban tarthatják a menetrendet. Az átemelés terve elkészült, az engedélyezési eljárás folyamatban van, a kivitelezési tender pedig jövő év elején várható.

Ha a vonatok keresztezik egymás útját, az egyiknek meg kell várnia, amíg a másik elhalad. Könnyű belátni, hogy a legnagyobb hátrányt a tehervonatok okozzák az elővárosi vonatok számára, hiszen ezek általában hosszabbak, és lényegesen nehezebben gyorsulnak a személyszállító vonatoknál. Ahogy a közúton, például az autópálya-csomópontokban az ilyen helyzetek vasúton is külön szintű keresztezéssel oldhatók meg, egy ilyen műtárgy igen jelentősen növeli az érintett szakaszok kapacitását - írja Vitézy.

A ferencvárosi átemelés éppen ilyen megoldás - személyszállító vonatok „átemelésére” szolgál főképp tehervonatok fölött, így bizonyos vonatok egymás útjának keresztezése nélkül, egyszerre haladhatnak majd itt.

A hídon egy vágány fut majd, áthaladva öt vágány fölött. Utóbbiak részben a 150-es, kelebiai vasútvonal, részben Ferencváros úgynevezett személypályaudvari részének magasabb sorszámú, peron nélküli, valójában tehervonatok által használt (kelet-nyugati fekvésű) vágányai, részben pedig az úgynevezett nyugati rendező (észak-déli irányú) vágányai felől érkeznek.

Az átemelésen haladó vágány Buda felé Közvágóhíd állomásra, majd az Összekötő vasúti hídra fut, az ellenkező irányban pedig a szintén előkészítés alatt álló Népliget megállóhelyen keresztül részben Kőbánya–Kispest, illetve Ferihegy, részben az Élessarok (majd a külső körvasút, Pécel, Gyömrő) részben a Keleti pályaudvar felé. A hídon mindkét irányú vonatközlekedés lebonyolítására lesz lehetőség, így nem csak az egyik irányú vonatok használhatják ki a keresztezésmentes kapcsolat előnyeit.

A tervezési közbeszerzést a Speciálterv Kft. és a Kontúr Csoport Kft. konzorciuma nyerte. A helyi adottságokat, a végső vágányképet figyelembe véve egy aszimetrikus szerkezet tervei születtek meg, vagyis ott lesznek támasztópillérek, ahol hely lesz rájuk.

A hosszabb szerkezet egy 213 méteres, háromtámaszú, alsópályás, a rövidebb pedig egy 81 méteres, kéttámaszú, szintén alsópályás, rácsostartós acélhíd. A rámpákkal, egyéb kiegészítő szerkezetekkel az egész műtárgy hossza 839 méter. A tervezést nehezítő további tényező volt, hogy a keresztező, illetve a keresztezett vágányok kis szöget zárnak be. A szerkezet típusának kiválasztásában, megjelenésének meghatározásában a hídász szakembereken kívül építészek, így Budapest főépítésze is részt vett.

Címlapkép: Vitézy Dávid Facebook oldala

Amerika Kína sakk stockfotó
karácsony utca boltok tömeg
koronavirus vakcina
egyiptom tengerpart nyralas

Kiszámoló Újabb kamatemelés

Ma a jegybank szerencsére újra kamatot emelt, az elmúlt másfél hétben most harmadjára. Ennek oka a borzasztóan gyenge...

2021. december 9.
Agrárszektor Konferencia 2021
2021. december 2.
Waberer's - Első kézből a jövő stratégiája
Portfolio hírlevél
Ne maradjon le a friss hírekről!
Iratkozzon fel megújult, mobilbarát
hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Ügyvédek

A legjobb ügyvédek egy helyen

Infostart.hu

Back-office munkatárs

Back-office munkatárs
Online előadás
Telepítés, testreszabás, megbízások, beállítások.
Ingyenes online előadás
Kérdések és válaszok azzal kapcsolatban, hogy mire figyelj, ha kezdő befektető vagy!
pozsony