Portfolio signature

A folyamatban lévő budapesti fejlesztések sem úszták meg: ezeket a projekteket kaszálta el Lázár János

Portfolio
Több folyamatban lévő fővárosi és vidéki város-, és közlekedésfejlesztési projekt lezárására utaló dokumentum jutott a Telex birtokába. A lap információi alapján a széljegyzetekkel tarkított listán Lázár János építési és közlekedési miniszter mintegy nyolcvan többségében fővárosi fejlesztés sorsáról, többségében azok lezárásáról döntött. A kerékpáros fejlesztések, a vasútfejlesztések, a HÉV-fejlesztések, a közpark-építések rosszul jártak, van azonban néhány projekt, aminek folytatódhat a tervezése, ilyen többek között a Budakeszire tervezett buszsáv, vagy a ferencvárosi Atlétikai Stadion, illetve az ehhez épített szabadtéri edzőpályák. A miniszter azt nyilatkozta a dokumentumra vonatkozóan, hogy a kormány azokat a fenntartható beruházásokat akarja és tudja támogatni, amelyek nemzetgazdasági szempontból fontosak, gazdaságélénkítő hatással bírnak.

Arról, hogy a Nyugati pályaudvar átalakítási terve egy jó időre jegelve van, már múlt héten írtunk. Most azonban a Telex újabb, már folyamatban lévő projektek lezárásáról is beszámolt egy lista alapján, amin a korábbi Nemzeti Közlekedési Központ (NKK) nyolcvan, túlnyomórészt fővárosi és agglomerációs fejlesztése található, azok jelenlegi állásával, valamint azonnali lezárásuk kockázataival és következményeivel. A dokumentum minden tételénél megállapították, hogy annak lezárása "magas vagy mérsékelt érdeksérelemmel" járhat, a lehetséges forrásvesztések, uniós forrásvesztések, szabálytalansági eljárásoktól függően.

Mi lesz az elmaradó állami beruházások időszakában az építőiparral? - Március 30-án jön a Portfolio Építőipar konferencia, az iparág legaktuálisabb kérdéseivel. A részletekért kattints!

A 80 projektből 30-nál a projekttervezés folyatására van javaslat a listában, 13-nál magas érdeksérelem melletti lezárhatóságot, 32 esetben alacsony érdeksérelem melletti lezárhatóságot állapítottak meg. A javaslatokhoz képest Lázár János mindössze 8 esetben döntött a beruházás folytatása mellett, míg 11 esetben még kérdőjeles a folytatás.

A többi a "lezárás" kategóriába esett:

Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!

Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. A Signature PRO szolgáltatás havi díja 2 990 forint. A hozzáférés egy évre is megvásárolható, amelynek díja 29 845 forint, az éves előfizetés keretében tehát 10 havi díjért cserébe 12 havi szolgáltatást kapnak olvasóink. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés