A nemzetközi szállodaláncok az európai piacon tervezik bővíteni kapacitásukat, hogy kiaknázzák az utazási igények növekedésében rejlő lehetőségeket. Az InterContinental Hotels Group és a Marriott is terveket készített arra, hogy több száz új egységet adjon hozzá meglévő európai szállodaállományukhoz.
Az InterContinental Hotels Group egy 30 éves franchise-megállapodást kötött a Novum Hospitalityvel, amelynek célja, hogy 2028-ig több mint kétszázra növelje németországi portfólióját. A Marriott pedig bejelentette, hogy 2026 végéig további száz szállodát kíván hozzáadni kínálatához több országban, beleértve az Egyesült Királyságot és Spanyolországot.
Európa magas építési költségei és a független szállodák nagy száma is szerepet játszik abban, hogy újak építése helyett inkább a meglévő épületek átalakítását és átnevezését részesítik előnyben a láncok.
A Hilton és más csoportok szerint előnyös lehet a kisebb tulajdonosoknak csatlakozni egy nagyobb márkacsaládhoz franchise-megállapodások keretében, mert a piaci pozíciójukat hosszú távon így tudják csak fenntartani.
Címlapkép forrása: Shutterstock