Lassúságra hajlamos, ez az 1-es villamos

2016. október 19. 09:42    
nyomtatás
 
Több kolléga is abban a szerencsés helyzetben van, hogy reggelente az 1-es villamossal utazhat munkába menet. Mivel a mai rohanó világban számunkra reggel minden perc számít, többen is érdekes következtetésre jutottak megfigyeléseik alapján. Úgy érzékelték, hosszabb távon (10-15 villamosmegállót utazva) lényegesen hosszabb ideig tart az utazásuk, ha az új CAF villamossal utaznak, mintha a régivel tennék meg a távot.

Tapasztalataink addig-addig gyűltek, míg nem elküldtük erre vonatkozó kérdéseinket a BKV-nak. Arra voltunk kíváncsiak, hogy érzékelték-e, vagy végeztek-e méréseket arra vonatkozóan, hogy 10-15 villamosmegállót utazva lassabb az utazás az 1-es villamos vonalán, hosszabb időt vesz igénybe az új szerelvényekkel, mint a régiekkel? És, ha érzékeltek hosszabb menetidőt, akkor ez mennyivel hosszabb? Vizsgálták-e, hogy ennek mi az oka?

A BKV meg is küldte válaszát, döntse el mindenki maga, hogy ez megnyugtató vagy megdöbbentő:

Az új járművek folyamatosan állnak forgalomba az 1-es villamos vonalán. A BKK a BKV Zrt.-vel közösen jelenleg is vizsgálja az 1-es villamosok közlekedését, csak a vizsgálat után lesz pontosan látható, hogy van-e az egyes típusok között eltérés.

BÓNUSZ 1 (elvetemültebbeknek):


Az 1-es villamos vonalát bő egy éven keresztül újította a BKK, a komplex projekt 44,5 milliárd forintba került, nagyrészt az EU finanszírozta a beruházást. Az utazóközönségnek feltűnhetett, hogy 1,5 évvel az átadás után egy szakaszon furcsa helyzet állt elő. A Hidegkúti Nándor Stadion és a Kőbányai úti megállók között 10 km/h-ás korlátozó tábla mellett cammognak a villamosok, és csupán ettől a lassítástól értékes időket veszítenek a korábbi állapothoz képest. Erről is megkérdeztük a BKV-t, szó szerint idézzük a választ, külön ajánljuk mindenki figyelmébe a zárójeles részt:

A BKV Zrt., mint a pálya üzemeltetője a pályaállapotok romlása miatt rendelt el sebességkorlátozást a Kőbányai út és a Salgótarjáni utca közötti vonalszakaszon. (Ezt a szakaszt nem érintette az 1-es villamos korábban végzett pályafelújítása.)

A szakaszon kisebb javításokat végzünk, amelyeknek köszönhetően a villamosok sebessége növelhető, így a sebességkorlátozás hamarosan a jelenlegi kétszeresére, 20 km/órára lesz emelhető. Az eredeti sebesség visszaállítása jövő év tavaszán, nagyobb mértékű beavatkozást követően lesz megoldható.

BÓNUSZ 2 (örök optimistáknak):


A szemfüles olvasóknak már feltűnhetett, de azért a biztonság kedvéért megemlítjük, hogy nemcsak a Salgótarjáni utca környékén várhatók még beavatkozások a már felújított (!) 1-es villamos vonalán. A BKK legutóbbi, 1-es villamosvonal meghosszabbításáról szóló közleményébe belecsempészte ugyanis, hogy a fejlesztéssel egyidőben nettó 697 millió forint fővárosi forrás felhasználásával további rekonstrukciós munkák valósulnak meg a Győrffy István utca-Mester utca szakaszon,

ahol a felújításra a korábban befejezett felújítási program keretén belül nem volt lehetőség.

Lassúságra hajlamos, ez az 1-es villamos

A két versenyző. Balra az 56 méteres CAF-villamos (2016 márciusában elsőként közlekedett a villamosvonalon), jobbra egy régi Tátra villamos 2016. március 31-én.

Előző cikk  Előző cikk Következő cikk  Következő cikk

Fórum


2018.06.18 10:14

Már "csak" 14 465 atomtöltet van a világon

Az atomtöltetek száma a tavalyi év elejétől 2018 elejéig 470-nel, 14 ezer 465-re csökkent a világban, de az atomhatalmak töretlenül folytatták nukleáris arzenáljuk modernizációját - állapította meg hétfőn... 
2018.06.18 21:03

Több mint 100 millió forintnak megfelelő összegért vették meg Napóleon egyik kalapját

Háromszázötven ezer euróért (113 millió forint) kelt el hétfőn Bonaparte Napóleonnak a waterlooi csatatéren megtalált kétsarkú kalapja egy lyoni árverésen. Tizenöt éves uralkodása alatt a francia császár... 
2018.06.16 08:40

Életbe lépett a MÁV-Start nyári vasúti menetrendje

Életbe lépett szombaton a MÁV-Start nyári vasúti menetrendje, amely augusztus 26-áig érvényes. Ez idő alatt a vasúttársaság több járatot és korszerűbb szerelvényeket közlekedtet főleg a Balaton és a Velencei-tó... 
2018.06.15 19:14

Egy éven belül ijesztő robotkutyák árasztják el a világot

Egy Hannoveri technológiai konferencián Marc Raibert, a Boston Dynamics alapítója bejelentette: már nem sok kell ahhoz, hogy a cég robotjai elárasszák a világot. A Boston Dynamicset múlt évben adta... 
2018.06.14 21:21

Golyóálló üvegfal védi az Eiffel-tornyot

A párizsi illetékesek szerint mindenféle lövedéktől megvédi az Eiffel-tornyot a körülötte épülő, 6,5 centiméter vastag golyóálló üvegfal, amelyet csütörtökön mutattak be a sajtónak. A biztonsági üvegfal... 
   
Jön a többi...
Friss hírek
20 hír 30 hír 40 hír




Prémium