Enyhülhetnek a nyári dugók az M7-esen, de nem lesz harmadik sáv Siófokig

2018. január 3. 08:37    
nyomtatás
 
Még a nyári szezon kezdete előtt, márciusban, átadhatják a várpalotai elkerülőt a 8-as úton, ami jelentős járműforgalmat vihet majd el az M7-es Székesfehérvár és Siófok közötti szakaszáról a zsúfolt nyári hétvégéken. A Magyar Idők a fejlesztési tárca államtitkára alapján azt is írja, hogy az M7-es háromsávúsítása a fővárostól Siófok irányában egyelőre nincs a kormány napirendjén.


A Várpalotát elkerülő kilenc kilométeres négysávos út két ütemben épül és ha tavasszal átadják, akkor Székesfehérvártól Veszprémig kétszer két sávos, osztott pályás úton haladhatnak a gépkocsik, igaz a teljes útvonal a tervek szerint csak 2018 végére válik teljes egészében kétszer két sávos gyorsforgalmi úttá. Miután tehát ez a 28,8 km-es szakasz elkészül, már Székesfehérvárnál le tudnak térni az M7-esről azok, akik a Balaton északi partjára tartanak és Veszprémen keresztül érik el a tópartot, így enyhülhet a Fehérvár és Siófok közötti szakaszon az M7-es terhelése és a dugók is csökkenhetnek.

A lap Homolya Róberttől, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkárától azt is megtudta, hogy az M7-es háromsávúsítása a fővárostól Siófok irányában egyelőre nincs a kormány napirendjén. Ez egyébként a 2022-ig tartó középtávú útfejlesztési stratégiából, annak közelmúltban frissített változatából is látszik.

A Balaton északi partján további lényeges fejlesztés is készül: az R76-os részeként Keszthelyt is bekötik a gyorsforgalmi hálózatba. Az út a Keszthelyt és Hévízt elkerülő 71-esbe torkollik, amely végigfut a tó északi oldalán, így könnyebbé teszi az elérést az M7-es irányából. Az R76-os gyorsútnak az M7-es autópályától Fenékpusztáig tartó 8,6 kilométeres szakaszát a Strabag építi meg 38,8 milliárd forintért. A beruházás során az M7-es holládi csomópontja és Fenékpuszta között Battyánpusztát és Balatonszentgyörgyöt elkerülve épül meg új nyomvonalon. Az eddig használt 76-os főút a lassabb járművek, illetve a helyi forgalom számára továbbra is elérhető marad.

A leendő zalaegerszegi tesztpályához kapcsolódva az R76-ost okosútként fogják kialakítani, ami azt jelenti, hogy az útszakasz adatokat gyűjt majd a környezetéről, a forgalomról, és továbbítja az intelligens járműveknek.

Előző cikk  Előző cikk Következő cikk  Következő cikk


F?rum
 
 
×
×
Jogi nyilatkozat
A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.

Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés alkalmasságát vagy megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadójával!

Az előbb írtakra tekintettel az előadás szervezője, az oldal üzemeltetője, szerkesztői, és szerzői valamint előadói kizárják mindennemű felelősségüket az oldalon esetleg megjelenő információra vagy adatra alapított egyes befektetési döntésekből származó bármilyen közvetlen vagy közvetett kárért vagy költségért.
Bővebben...



Friss hírek
20 hír 30 hír 40 hír



hirdetés
Állásajánlatok
Elemző
Szerkesztő - újságíró
 
EZT OLVASTA MÁR?
11
22
33
44
55
0
Prémium