Üzlet

A kínaiak már a spájzban vannak?

Portfolio
A China Business News legfrissebb értesülései szerint a kínai Dongfeng Motors 30 százalékos részesedést szerezhet a PSA Peugeot Citroen csoportban. A hírt a francia autógyártó nem erősítette meg, azt azonban elismerte, hogy tárgyalások kezdődtek arról, hogyan lehetne elmélyíteni a két vállalat közötti együttműködést. Abban az esetben, hogyha megvalósul az üzlet mindkét társaság profitálhat a jövőben - írja az Automotive News Europe.
30 százalékos részt szerezhetnek a kínaiak a Peugeot-ban

A China Business News kedden számolt be arról, hogy a kínai autóipari óriás 30 százalékos tulajdonrészt kíván vásárolni a PSA Peugeot Citroen csoportban. A lap információi szerint a kínaiak 10 milliárd jüant, mintegy 1,62 milliárd dollárt fizetnének a részesdésért. A franci autógyártónál nem kívánták kommentálni a lap értesüléseit annyit azonban elárultak, hogy ipari és kereskedelmi fejlesztési projekteket értékelnek különböző lehetséges partnerekkel, mérlegelve "az azokkal járó pénzügyi következményeket". A két vállalatcsoport már évek óta együttműködik, Kínában több gyártóüzemet is működtetnek közösen.

Mindkét fél profitálhat az "összeborulásból"

A hivatalos nyári szünetet követően publikálta adatait az európai új autó regisztrációkra vonatkozóan az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA), melyből kiderült, hogy júliusban erősödés volt tapasztalható az európai autópiacon. Ebben az időszakban közel 0,983 millió darab járművet regisztráltak, ami 5 százalékos növekedést jelentett év/év alapon. Ugyanakkor az örömre sok idő nem maradt, ugyanis augusztusban ismét gyengülés volt tapasztalható, ebben az időszakban közel 0,687 millió darab járművet regisztráltak, ami 5 százalékos csökkenést jelentett az előző év azonos időszakához képest. Az augusztusi esés is azt mutatta, hogy júliusban hiába tört meg ismét a csökkenő széria az új autók regisztrációjában, tartós fordulat nem következett be. Ebben a piaci környezetben pedig nem csoda, hogy a PSA Peugeot Citroen új utak után néz, amelyek Európán kívülre vezetnek.

A kínaiak már a spájzban vannak?
Ugyanakkor egyre többen nyilatkoznak arról, hogy az immár hatodik éve tartó csökkenő széria 2014-ben megfordulhat, és ismét növekedhetnek az európai eladások, ez pedig a Dongfeng részéről teheti indokolttá a beruházást, melynek segítségével jelentős tulajdoni hányadot szerezhet egy olyan társaságban, amelyik jelentős európai pozíciókkal rendelkezik. Ugyanis a legfrissebb statisztikák szerint a PSA csoport közel 10 százalékos piaci részaránnyal bírt az EU-ban regisztrált új-autók értékesítésének területén.

A kínaiak már a spájzban vannak?
A PSA csoport számára azért is lenne előnyös az együttműködés új szintre emelése, mivel a társaság értékesítésének egyre nagyobb részét a kínai autópiac adja, ráadásul az eladások közel 10 százalékkal növekedtek 2012-ben év/év alapon. Továbbá a szorosabb szálak hozzájárulhatnak a cég azon célkitűzéséhez, hogy jövőre több mint 0,5 millió gépjárművet értékesítsen a távol-keleti országban.

A kínaiak már a spájzban vannak?


A kínaiak már a spájzban vannak?
Olcsón szállhatna be a Dongfeng

A kínai cég relatíve olcsón szállhatna be a PSA-ba, a válság és az európai autópiac hanyatlása ugyanis alaposan megtépázta a kontinens autógyártóinak részvény árfolyamát, így azok piaci kapitalizációja jelentősen csökkent. A Peugeot 2011-ben még 10 milliárd dollárt ért, míg most alig éri el a piaci kapitalizációja a 6 milliárd dollárt.

A kínaiak már a spájzban vannak?
Komoly gondokkal küzdött a Peugeot

Amennyiben valóban meg fog valósulni az üzlet a kínaiakkal az segítheti a társaságot a talpra állásban, ugyanis a társaság nemrég állami segítségre szorult, ennek keretében az állam 7 milliárd euró értékű kötvénykibocsátásra vállalt visszafizetési garanciát. Cserébe viszont nagyobb beleszólást kapott a vállalati stratégiába, az állami garanciavállalás időszaka alatt például a Peugeot nem fizet osztalékot, nem vásárol vissza saját részvényeket és nem juttat részvényopciókat a menedzsment tagjainak, valamint jelentős létszámleépítésbe kezdtek. A Peugeot-nak elsősorban azért volt szüksége a segítségre, mert a pénzügyi részleg gyengélkedése miatt a forrásköltségei megemelkedtek, ez pedig komoly versenyhátrányba hozta a vállalatot. Ugyanakkor a jövő már sokkal biztatóbb, ugyanis a francia autógyártó 2015-re már az átalakításoknak hála ismét profitábilis lehet.

Felrobbant a cég árfolyama

A Peugeot részvényei kiválóan teljesítenek idén, az árfolyama év eleje óta megduplázódott, ami annak a bizonyítéka, hogy a befektetők is hisznek a változásban, és elismerik a menedzsment erőfeszítéseit.

A kínaiak már a spájzban vannak?
nyse tőzsde usa részvény
koronavírus
koronavírus vírus labor
koronavírus coronavirus virus
bkv_busz
hodorkovszkij
Tematikus PR cikk
Friss hírek TÖBB FRISS HÍR
2020. február 27.
Építőipar 2020
2020. március 3.
Agrárium 2020
2020. március 5.
Biztosítás 2020
2020. március 10.
Investment, Wealth and Savings (IWS) 2020
Portfolio hírlevél
Ne maradjon le a friss hírekről!
Iratkozzon fel megújult, mobilbarát
hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Kiadó raktárak és logisztikai központok

A legmodernebb ipari és logisztikai központok kínálata egy helyen

Infostart.hu

Junior portfóliókezelő

Junior portfóliókezelő

Adótanácsadó

Adótanácsadó
Egészségügy másképpen
Amerikai, nyugat-európai kórházi ellátás, havi 7875 Ft-tól
Esti szeminárium
Ne engedd, hogy az infláció megegye megtakarításod! Ismerd meg, a tőzsdei befektetés erejét.
nyse tőzsde usa részvény