Előfizetői tartalom

Túlélési stratégiák az európai autóiparban

Bőven a historikus átlag alatti értékeltségen forognak, de még így is könnyen veszteséget okoznak a befektetőknek az európai autógyártó cégek. Nemcsak a gazdasági ciklus vége felé hanyatló kereslet vagy a kereskedelmi háború, hanem számos szektorspecifikus probléma is kihívás elé állítja az autóipart az elektromos hajtásra való átállástól az autómegosztó szolgáltatások terjedéséig. A túléléésért való küzdelemben az európai gyártók különböző eszközökhöz nyúlnak, a BMW és a Daimler összebútorozott, a VW önállóan vezetné be a tőzsdére egyes üzletágait, a nagy francia gyártók a Fiatot környékezik, mindezzel a szektor általános alulteljesítése mellett jó egyedi lehetőségeket is kínálva.

Az európai autószektor komoly esélyekkel indul az év leggyűlöltebb befektetése 2018-ban díjért. A Merrill Lynch felmérése szerint utoljára - érthető okokból - 2009-ben volt ilyen gyűlölt az autószektor a befektetők között. A szektor értékeltsége már 2018 elején alacsony volt, mégis, ha valaki akkor bevásárolt, egy év alatt 25 százalékos veszteséget könyvelhetett el....

Kedves Olvasónk!

Az Ön által keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.

Cikkarchívum előfizetés

1 543 Ft / hónap

  • Portfolio.hu teljes cikkarchívum
  • Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái