Magyarországon az elmúlt 27 évben egyszer sem volt képes hasonlóra a Suzuki
Üzlet

Magyarországon az elmúlt 27 évben egyszer sem volt képes hasonlóra a Suzuki

Portfolio
Júliusban nagyon pörögtek az új autó eladások Magyarországon, több mint 27 százalékkal bővült az autópiac 2018 azonos időszakához képest. Ebben a látványos növekedésben fontos szerepet játszott a Suzuki erős teljesítménye, a márka modelljeiből 3944 darab fogyott, amellyel a Magyar Suzuki 27 éves fennállásának legerősebb értékesítési hónapját zárta.
Ahogy arról tegnap beszámoltunk, júliusban 15 284 új személyautót helyeztek forgalomba Magyarországon, 27 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Ez egyben azt is jelentette, hogy az év első hét hónapban 89 830 új gépkocsit adtak el, ami 9 százalékos növekedés az előző év azonos időszakához képest.

A látványos növekedésben meghatározó szerepe volt a Suzukinak, a márka modelljeiből összesen 3944 darabot helyeztek forgalomba, ezzel pedig rekord, 25,8 százalékos piaci súllyal a Magyar Suzuki volt az egyedüli, kétszámjegyű részesedést felmutató szereplője a hazai személygépjármű-piacnak.

Magyarországon az elmúlt 27 évben egyszer sem volt képes hasonlóra a Suzuki
A júliusban itthon regisztrált személyautók 21,4 százalékát tette ki a japán vállalat egyetlen európai gyáregységében, az esztergomi üzemben készült Vitara és SX4 S-CROSS. A két modell hónapok óta felváltva vezeti a hazai eladási statisztikákat.

A magyar piac harmadik legnépszerűbb Suzuki típusa, a Swift sem panaszkodhat, 338 darabot regisztráltak belőle júliusban. 2019 első hét hónapját vizsgálva a teljes gépjárműértékesítés 17,41 százaléka a márka modelljei közül került ki.

Érdemes kiemelni azt is, hogy a 2015 óta Esztergomban gyártott és tavaly ősszel megújult Vitara, amelyből már több mint félmilliót készítettek Magyarországon, 32,36 százalékos szegmens-részesedéssel vezeti a SUV városi-szabadidő kategóriát és ezzel együtt a személyautók mezőnyét is. A modellből 2019 január 1. és július 31. között összesen 6 956 darabot regisztráltak, ebből 1 863 darabot csak július hónapban, ami átlagban közel másfél havi mennyiségnek felel meg.

Júliusban minden harmadik, magánszemélyek részére forgalomba állított autó Suzuki volt. A magánvásárlók körében az első hét hónapot tekintve pedig a regisztrált új-személyautók 27 százaléka volt Suzuki modell. Ez azt jelenti, hogy 9 748 eladott személygépjárművel a márka volt a privát vásárlók leggyakoribb választása.

A vállalat 185 000 járművet tervez gyártani 2019-ben, a célszám eredetileg 179 000 egység volt. Az első féléves eredmények fényében megalapozottan remélhetjük, hogy elérjük ezt a kitűzött célt

- jelentette ki a Magyar Suzuki Zrt. operatív igazgatója, Krisztián Róbert.

Címlapkép forrása: Stiller Ákos/Bloomberg via Getty Images
GettyImages-1186510967
Megtudtuk mekkora penzugyi buntetest vallat be a kormany Orban Viktor Jean-Claude Juncker
dohányzás cigaretta
GettyImages-994507602
GettyImages-961179614
Népszerű
Heindrich Balázs HEPA
Mi kell ahhoz, hogy sikerrel üzletelj külföldön? Átalakulóban a magyar exporttámogatás

Nem mernek kockázatot vállalni a magyar cégek, pedig fel lehet készülni a külföldi piacokra – véli Hendrich Balázs, a HEPA vezérigazgatója.

Friss hírek TÖBB FRISS HÍR
2019. november 21.
Property Investment Forum 2019
2019. december 4.
Agrárszektor Konferencia 2019
Portfolio hírlevél
Ne maradjon le a friss hírekről!
Iratkozzon fel megújult, mobilbarát
hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Ügyvédek

A legjobb ügyvédek egy helyen

Infostart.hu
Online előadás
Tőzsdei hullámlovaglás kezdő kereskedőknek.
A tőzsdei tankönyv
Az alapoktól a trendkövető kereskedési stratégiákig kísér a könyv.
volkswagenshutterstock