Egyénileg lehet sötétíteni a szélvédőt a jövő autójában
Üzlet

Egyénileg lehet sötétíteni a szélvédőt a jövő autójában

Portfolio
A szeptemberben érkező 2019-es IAA Frankfurti Autókiállítás felvezetése alkalmából a Continental számos olyan innovációt fog bemutatni, amelyek az iparági csúcs három fő trendjét képviselik - tájékoztatta a technológiai vállalat a Portfolio-t.
Zéró baleset, zéró emisszió és zéró stressz az okos konnektivitásnak és kényelemnek köszönhetően: az elmúlt évben a vállalat több mint három milliárd eurót fektetett be a mobilitás új generációját érintő kutatásba és fejlesztésbe. Ennek az összegnek jelentős részét az új, járművön belüli funkciókkal foglalkozó technológiákra fogják fordítani.

Az alternatív meghajtási rendszerek, az automata és önálló vezetést, valamint az összekapcsolt autókat lehetővé tevő technológiák mind kulcsfontosságúak egy egészséges mobilitási ökoszisztéma megteremtéséhez. A cél az, hogy olyan új technológiákat hozzanak létre, melyek amellett, hogy környezetvédelmi szempontból hatékonyak, a társadalom támogatását is élvezik. Így nem csak az ökológiai, hanem a gazdasági és társadalmi értelemben vett környezetet is szem előtt kívánják tartani.

A cég tájékoztatás szerint gyártásra kerül az első teljesen integrált elektromos tengelyhajtás: a modul kevesebb, mint 80 kg-ot nyom, és az elektromos motort, sebességváltót, teljesítményelektronikát, és motorvezérlést is tartalmazza. Az integrációnak köszönhetően számos kábelcsatlakozást és csatlakozót megspóroltak. A teljesen integrált tengelyhajtás így körülbelül 20 kg-mal csökkenti az elektromos járművek súlyát.

További gyártási sikerek az önálló vezetéssel és az 5G konnektivitással: a francia EasyMile önálló vezetésre képes EZ10 transzferbusza lesz az első, amely a Continental radarrendszerét fogja használni, amit kimondottan a sofőr nélküli járművek számára fejlesztettek ki, és készen áll a sorozatgyártásra. Összesen hét, egyenként akár 200 méteres hatótávval is rendelkező radaros érzékelő követi folyamatos figyelemmel a jármű környezetét. A rendszer az így begyűjtött adatok alapján alakítja ki a vezetési stratégiát, kikerüli az akadályokat, és ennek köszönhetően veszélyes forgalmi helyzeteket előz meg, még jóval azelőtt, hogy azok bekövetkezhetnének. Mivel az ilyen önvezető transzferbuszokat főként városi környezetben fogják használni a jövőben, a rendszer kiemelt figyelmet fordít a gyalogosok és kerékpárosok védelmére.

Egyénileg lehet sötétíteni a szélvédőt a jövő autójában


A világon autógyártótól először érkező 5G-s megoldás is úton van már. A Continental szakértői ezen a platformon az ötödik generációs celluláris kommunikációk funkcióit ötvözik a rövid távú rádiós technológiákkal, hogy közvetlen adatcserét hozhassanak létre a különböző járművek és az infrastruktúra között. A járművek így gyorsabban, valamint kevesebb megszakítással beszélhetnek egymással, mint valaha. Felhívhatják egymás figyelmét például egy kanyar mögött történt balesetre, vagy az út későbbi részén álló forgalmi dugóra.

Fejlesztés alatt: nyelvi asszisztensek az autón belüli természetes beszédért. Az intelligens, hang által aktivált digitális útitárs és háromdimenziós kijelzők segítségével létrehozott, sofőr és jármű közti egyszerű kommunikáció képes felgyorsítani az új járműtechnológiák elfogadását. A szakemberek egy olyan adaptív hangvezérelt digitális útitárson dolgoznak, amely képes a természetes beszédre reagálni, és a pontos járműkörülményekhez igazodik. Így a működtetés egyszerű, és a sofőrnek nem kell levennie a szemét az útról. Így nő a forgalomra irányított figyelem, csökken a balesetveszély, és a sofőr emellett még lazíthat is.

Egyénileg lehet sötétíteni a szélvédőt a jövő autójában


Egy további trendszetter koncepció az autókban elhelyezett kapcsolt ablak funkció. Ezeket az ablakokat egyénileg lehet sötétíteni, például, hogy ellenálljanak a szembe sütő napnak. Emellett a jármű belterének hűtéséhez szükséges energiát is csökkenteni tudják, valamint lényegesen nagyobb magánszférát biztosítanak az utasok számára.
WASHINGTON, DC - JULY 31: Federal Reserve Board Chairman Jerome Powell speaks  (Photo by Mark Wilson/Getty Images)
18 September 2019, France (France), Strassburg: Jean-Claude Juncker (l-r), President of the European Commission, and Michel Barnier, chief Brexit-negotiator of the EU.
Frankfurt Stock Exchange
Üzlet

Nagyot emelkedett a Mol

Kivétel nélkül erősödéssel zárták a szerdai kereskedést a hazai blue chipek.

BMW
Interspar hipermarket
török jegybank, getty
LAS VEGAS, NV - APRIL 28:  Chairman and President of the Trump Organization Donald Trump yells 'you're fired'
Népszerű
Friss hírek TÖBB FRISS HÍR
Tőzsdetanfolyam
Légy tudatos a pénzügyeidben, vedd a saját kezedbe az irányítást.
Egészségügy másképpen
Amerikai, nyugat-európai kórházi ellátás, havi 7875 Ft-tól.
Portfolio hírlevél
Ne maradjon le a friss hírekről!
Iratkozzon fel megújult, mobilbarát
hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Kiadó raktárak és logisztikai központok

A legmodernebb ipari és logisztikai központok kínálata egy helyen

Infostart.hu

Pénzügyi modellező

Pénzügyi modellező

Szerkesztő-újságíró

Szerkesztő-újságíró
2019. szeptember 25.
Követeléskezelési trendek 2019
2019. október 1.
Öngondoskodás 2019
2019. október 16.
Budapest Economic Forum 2019
2019. október 17.
Portfolio-MAGE Ipar 4.0 konferencia 2019
Frankfurt Stock Exchange
Olvasta már? Nagyot emelkedett a Mol