cityairbus5
Üzlet

Már csak pár év és repülő taxik árasztják el a városok egeit

Portfolio
Képzeld el, hogy sietsz a reptérre és ahelyett, hogy órákat szenvedsz a forgalmi dugóban, egyszerűen beülsz egy elektromos forgószárnyas repülőgépbe, ami öt perc alatt kivisz az úti célodhoz. Ráadásul az egészért nem is kellene többet fizetned, mint egy taxiért. Nem is kell annyira messzire menni a jövőbe ahhoz, hogy mindez megvalósuljon, hiszen az Airbus Helicopters már működő bemutatódarabot is készített ebből a "repülő, elektromos taxiból", a CityAirbusból, szabályozásáról pedig már folynak a tárgyalások a hivatalos szervekkel. A cég reméli, hogy 2025 után tömegesen is az egekbe szállhatnak majd az első CityAirbusok, mellyel komoly vérfrissítést hozhatnak a városi közlekedésben.
A jövő logisztikai megoldásairól is szó lesz a Portfolio-MAGE Ipar 4.0 konferencián. Regisztráljon Ön is!

Repülés egy taxi áráért

A CityAirbus egy négyüléses, elektromos, nyolc rotoros repülőgép, amely függőlegesen száll fel és le. Négy utas szállítására képes előre meghatározott útvonalon, elsősorban rövidebb távok teljesítésére találták ki, városon belül közlekedne. A jármű önvezető, viszont a tesztfázisban még lesz egy ember a fedélzeten, aki közbe tud lépni, ha ez szükséges. A fejlesztés az Airbus Helicopters és a Siemens közös projektje.A repülő jármű olcsóbb, környezetbarátabb, halkabb lesz, mint egy helikopter,viszont ugyanúgy képes lesz légvonalban közlekedni. Hatótávolsága viszont sokkal kisebb, alkalmazása pedig sokkal kevésbé sokoldalú lesz, mint egy helikopteré.

cityairbus2-20190906
A CityAirbus az Airbus Helicopters donauwörthi üzemében. Fotó: Airbus Helicopters

A CityAirbusból már létezik működőképes bemutatódarab is, a gép először idén májusban repült. A gépet az Airbus Helicopters donauwörthi üzemében fejlesztik, melyet a napokban alkalmunk nyílt meglátogatni:

cityairbus4-20190906
Az első CityAirbus, összeszerelés alatt. Fotó: Airbus Helicopters

Mivel a jármű fejlesztése még folyamatban van, a bemutatódarabnál a végső változat az Airbus tervei szerint biztonságosabb és kényelmesebb is lesz. Vahana néven egy másik önvezető forgószárnyast is tesztel az Airbus, ennek a projektnek a tanulságait is beépítik majd a CityAirbusba.

A következő évtizedben már repülhet

Az Airbus Helicopters projektje nem elsősorban technikai akadályokkal küzd, hanem azzal, hogy nincs szabályozás a legtöbb városban személyszállításra alkalmaz önvezető repülőgépek forgalmára. A vállalat úgy gondolja, 2025 előtt nem is nagyon várható, hogy ilyen létrejön, de már folyamatban vannak az erről szóló tárgyalások.A cég úgy véli, jó eséllyel ebben az esetben sem lehet majd bárhol leszállni a "légi taxival;" előre kijelölt röppályákon közlekedik majd, például a városközpontból a repülőtérig.A forgószárnyasok első körben vélhetően a túlzsúfolt latin-amerikai és ázsiai városokban terjedhetnek majd el. Az üzemeltetők lehetnek fuvarozási cégek, tömegközlekedési szervezetek és akár maga az Airbus is.

cityairbus3-20190906
A CityAirbus látványterve. Fotó: Airbus Helicopters

 A CityAirbus kidolgozásánál cél lesz az is, hogy a jármű ne legyen drágább egy földi taxinál. Az Airbus Helicoptersnek nem célja, hogy például a buszokat helyettesítsék a géppel, viszont célközönségüket képezi mindenki, aki egy normál taxiba beülne.

cityairbus1-20190906
A CityAirbus a donauwörthi üzemben. Fotó: Airbus Helicopters
Portfolio-MAGE Ipar 4.0 konferencia 2019
A jövő logisztikai megoldásairól is szó lesz a Portfolio-MAGE Ipar 4.0 konferencián. Regisztráljon Ön is!

A levegőben a jövő?

A CityAirbuson és a fent is említett Vahanán kívül az Airbus dolgozik még

  • Pop.Up Nexten: egy földi közlekedésre és repülésre is képes, moduláris járművön, melyet az Audival közösen építenek meg,
  • SkyWaysen, ami egy drónalapú csomagszállítási projekt,
  • illetve a Voomon is, amely egy közösségi, helikoptermegosztó alkalmazás (kb. olyan, mint az Oszkár, csak forgószárnyasokkal) - Mexikóvárosban ez már élesben is üzemel.

Az Airbuson kívül egyébként számos másik vállalat is kísérletezik következő generációs teher- és személyszállító drónokon, elektromos helikoptereken, csak hogy néhányat említsünk ezek közül:

  • Natilus, amely például egy speciális kialakítású, csak áruszállításra alkalmas merevszárnyú repülőgépet építene, melyből egyszerre egy tucatot is képes lenne egy pilóta elvezetni távirányítással,
  • Volans-i a drónok akkumulátoralapú működését helyettesítené újfajta hajtóművekkel, így ezek sokkal nagyobb terheket, sokkal nagyobb távolságra képesek lennének elszállítani.
  • Matternet pedig egyszerűen olyan eszközök szállítására specializálódna, amelyek nagy értékűek vagy szállításuk sürgős, mint például a gyógyászati segédeszközök, ezt pedig többé-kevésbé a meglévő technológiákkal is kivitelezni lehet.
Címlapkép: a CityAirbus egy bemutatón. Fotó: Airbus Helicopters
BET
öngondi
Airbnb founder/CEO Brian Chesky
elektromosauto0922
spurs190920egy
Népszerű
Friss hírek TÖBB FRISS HÍR
2019. szeptember 25.
Követeléskezelési trendek 2019
2019. október 1.
Öngondoskodás 2019
2019. október 16.
Budapest Economic Forum 2019
2019. október 17.
Portfolio-MAGE Ipar 4.0 konferencia 2019
Portfolio hírlevél
Ne maradjon le a friss hírekről!
Iratkozzon fel megújult, mobilbarát
hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Eladó új építésű lakások

Válogass több ezer új lakóparki lakás közül Budán, Pesten, az agglomerációban, vagy vidéken.

Infostart.hu

Pénzügyi modellező

Pénzügyi modellező

Szerkesztő-újságíró

Szerkesztő-újságíró
Tőzsdetanfolyam
Légy tudatos a pénzügyeidben, vedd a saját kezedbe az irányítást.
Egészségügy másképpen
Amerikai, nyugat-európai kórházi ellátás, havi 7875 Ft-tól.
BET
Olvasta már? Áttörte a falat az OTP