Portfolio signature

Válság felé sodródik a világ legnagyobb autópiaca? Egyesek már az összeomlástól tartanak

Egyszerre izgalmas és vészjósló, ami a kínai autópiacon történik. Miközben a világ legnagyobb autópiacán dübörög az elektromos átállás és egyre több hazai gyártó tör be a nemzetközi színtérre, a felszín alatt komoly problémák alakultak ki. Az árháború újabb hulláma nemcsak az iparági profitokat nyírbálja, hanem az egész ellátási láncot destabilizálja, miközben egyre aggasztóbb jelek mutatnak arra, hogy strukturális válság is fenyeget: a brutális túlkapacitás, a fenntarthatatlan árverseny és a mesterségesen generált eladások egyesek szerint már az ingatlanpiaci válság árnyait idézik.

Problémák

Nem túlzás azt állítani, hogy Kína jelenleg a világ legizgalmasabb autópiaca. Eleve a világ legnagyobb autópiacáról van szó, ahol az elektrifikáció messze meghaladja azt a szintet, amit a világ többi nagy autópiacán látunk, és természetesen nem szabad megfeledkezni azokról a gyártókról sem, amelyek egyre erősebb jelenlétet építenek ki immáron Kínán kívül is. De a legizgalmasabb aspektusa a kínai autópiacnak mégiscsak

az árháború.

Korábban Portfolio is beszámolt róla, hogy a BYD legutóbbi (akár 34 százalékot is elérő) árcsökkentései újabb lendültet adtak az autópiaci árháborúnak. Az azóta eltelt hetekben azonban olyan információk láttak napvilágot, amelyek már nemcsak iparági konszolidáció, hanem sokkal mélyebb problémák irányába mutatnak.

Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!

Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. A Signature PRO szolgáltatás havi díja 2 990 forint. A hozzáférés egy évre is megvásárolható, amelynek díja 29 845 forint, az éves előfizetés keretében tehát 10 havi díjért cserébe 12 havi szolgáltatást kapnak olvasóink. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés