cimlap_Mol1017
Üzlet

A Mol is kiveheti a részét a javuló európai finomítói környezetből

Portfolio
Az olajtankerekre kivetett amerikai szankciók a szállítási költségek emelkedésén keresztül javítják az európai finomítói marzsokat, a szeptemberi szaúdi dróntámadás pedig a dízel árréseket tartja magasan. Ez mind jó hír a Molnak, mely már a harmadik negyedévben sokkal attraktívabb finomítói eredményről számolhat be az idei első két negyedévhez képest.
Energy Investment Forum 2019
Az energiaszektor aktuális trendjeiről, kérdéseiről többet megtudhat a november 7-én megrendezésre kerülő Energy Investment Fórumon.

Az Egyesült Államok által az olajszállító hajókra kivetett szankciók első ránézésre fura módon, de segítik az európai finomítók profitabilitását. Az egyik legnagyobb tankerhajó flottát működtető kínai Cosco vállalatot szankcionálták az amerikaiak, ugyanis állításuk szerint a szintén szankció alatt levő Iránból szállított kőolajat.

A korlátozás hatására csökkent a kínálat a tanker piacon, aminek következtében nőttek a szállítási költségek, ami miatt viszont egyre kevésbé lett érdemes messzi célpontokra szállítani a nyersolajat, így az északi-tengeri és nyugat-afrikai olaj Ázsia helyett Európába érkezhetett, mely a bővülő kínálatnak köszönhetően lefele nyomta a finomítók beszerzési költségét, tehát emelte a marzsukat.

A megemelkedett szállítási díjak leginkább az atlanti régiót sújtják. Azonban hosszabbtávon kérdéses, hogy a nyersolaj értékesítői, vagy vásárlói fogják viselni a magasabb szállítási költségeket. Várhatóan mindkét fél osztozhat a megemelkedett díjakon, ami viszont ronthatja a finomítói marzsokat. Kivétel az olyan szerencsés finomítók esetében, amelyek direkt csővezetéken kapják a nyersolajat a termelőmezőkről, mint a brit Granemouth létesítmény, mely az Északi-tengerről szerzi be nyersolaj szükségletét.

Az európai dízel árrések az amerikai vezetési szezon végén jellemzően csökkenni szoktak, azonban a szeptemberi szaúdi terrortámadás miatt megemelkedett a közel-keletre irányuló export, mely a normál szezonalitás ellenére a magasban tartotta a marzsokat. A Nemzetközi Tengerészeti Szervezet (IMO) 2020 januártól bevezetendő új szabályozása is támasztólag hat a dízel és az alacsony kéntartalmú fűtőolaj árréseire.

Az érem másik oldalán pedig naponta 2 millió hordó magas kéntartalmú fűtőolaj kerül előállításra, mellyel még valamit kellene kezdeni a jövőben. A radikálisan visszaeső keresletet jól mutatja a a termék folyamatosan szakadó árrése.

A Mol is profitálhat a javuló európai finomítói környezetből, sőt már a harmadik negyedévben jóval erősebb finomítói eredményekre számítunk az idei év első félévéhez képest.

Címlapkép: MTI

GettyImages-140837560
Kiderült, kik irányíthatják a Lánchíd melletti szállodát
Minister of Finance of Hungary, Mihaly Varga
Paks nuclear power plant
modern irodabelso emberekkel
Flags in front of the European Parliament
ujportfolio
Népszerű
Heindrich Balázs HEPA
Mi kell ahhoz, hogy sikerrel üzletelj külföldön? Átalakulóban a magyar exporttámogatás

Nem mernek kockázatot vállalni a magyar cégek, pedig fel lehet készülni a külföldi piacokra – véli Hendrich Balázs, a HEPA vezérigazgatója.

Friss hírek TÖBB FRISS HÍR
2019. november 20.
Office Stage - Út a hatékony irodához
2019. november 20.
Big Office Day Konferencia 2019
2019. november 20.
Big Office Consumption Based IT 2019
2019. november 21.
Property Investment Forum 2019
Portfolio hírlevél
Ne maradjon le a friss hírekről!
Iratkozzon fel megújult, mobilbarát
hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Kiadó raktárak és logisztikai központok

A legmodernebb ipari és logisztikai központok kínálata egy helyen

Infostart.hu
Online kurzus
Akár 100 000 Ft-al elkezdhető, hosszú távú megtakarítási módszer.
A tőzsdei tankönyv
Az alapoktól a trendkövető kereskedési stratégiákig kísér a könyv.
GettyImages-140837560