felmondás
Üzlet

Ezért menekülnek el a cégektől az emberek az első három hónapban

Portfolio
Manapság a csapból is az employer branding kifejezés folyik, és gyakran halljuk, hogy a megtartás az új toborzás. A hazai cégek jelentős részénél azonban továbbra is borzasztó magas a fluktuáció, és egyre többször fordul elő, hogy a munkavállaó egyszerűen nem jelenik meg az első munkanapján. Hogyan növelhető az elkötelezettség már a belépés előtt? Milyen a jó beillesztési folyamat? A HR vagy a kommunikáció feladata, hogy ezt megoldja? Erről is szó lesz a november 20-ai Big Office Day Konferencián, ahol Barathi Tamás, a Colibri HR Solutions alapítója is beszél a fentiekről.

Kevés munkáltató tudja azt magáról, hogy ő milyen munkáltató, pedig ezzel stratégiai szinten kellene foglalkozni. Ehelyett egyre inkább jellemző, hogy egy új munkatárs úgy érzi, nem kap megfelelő támogatást a beilleszkedésben, és korán elhagyja a céget. Ez nem meglepő, ha belegondolunk abba, hogy a jelenlegi munkaerőpiaci helyzetben sokan mindent megígérnek, aztán annyit nem tudnak megoldani, hogy az első nap legyen e-mail címe az új kollégának, meglegyen az asztala, számítógépe, vagyis érezze, hogy fontos tagja a csapatnak. Pedig 10 millió forintokból mennek a toborzó kampányok, majd ezek az emberek az első három hónapban elmennek.

Sok helyen tapasztaljuk, hogy lassan kezdik felismerni a cégek, hogy fejleszteni kellene a beillesztési folyamataikat. Arról nem is beszélve, hogy a korai fluktuációt már nem is az első naptól érdemes nézni, hanem onnan, hogy megtörtént a kiválasztás, az ajánlatadás, a szerződéskötés. Egyre gyakoribb jelenség ugyanis, hogy a munkavállaló egyszerűen nem jelenik meg az első munkanapján

– mondta el Portfolio-nak egy korább interjúban Barathi Tamás, a Colibri HR Solutions employer branding tanácsadó és HR kommunikációs ügynökség alapítója, aki a Big Office Day Konferencia egyik panelbeszélgetésében is részt vesz.

Egy normális beillesztési folyamatot el kell indítani egy preboarding időszakkal, így átsegíthetjük a jövendőbeli kollégánkat a bizonytalan időszakon. Illetve jó lenne ezt a folyamatot monitorozni is. Az is tapasztalat például, hogy nem szokták megkérdezni a pályázókat, hogy mi működött jól, min kellene javítani. Barathi a májusi interjúban azt is hangsúlyozta, hogy a fentiek elhanyagolása komoly kockázatot jelent a cégműködésben és a profitabilitásban.

Ha pedig egy cég felismerte a munkáltatói márkaépítés vagy a munkavállalói élmény jelentőségét, akkor jönnek a további nehéz kérdések, például, hogy kinek a feladata mindez. Általában nincs erre dedikált ember, rá van lőcsölve a HR-vezetőre, hogy oldja meg ezt a kérdést is, marketingkommunikációs tudás, tapasztalat és megfelelő toolok nélkül

– tette hozzá.

Big Office Day Konferencia 2019
Végleg leszámolnál a fluktuációval? Érdekel, hogyan működik a gyakorlatban a wellbeing? Gyere el a Big Office Day Konferenciára november 20-án!

Ez így valóban szélmalomharc, de mi a megoldás? Dedikált szakértő, esetleg teljes team kell? Milyen profilú emberekre van szükség? Hogyan dolgozható ki és valósítható meg egy vállalat employer branding stratégiája? Hogy jön ide a wellbeing, és mit takar a user experience, a candidate experience és az employee experience szentháromsága? Minderről szó lesz a Big Office Day Konferencia „Hogyan lehet egy wellbeing program hangsúlyos eleme a vállalati employer branding stratégiának?” című panelbeszélgetésében november 20-án, amelyben Barathi Tamás mellett a következő szakértők és vezetők vesznek részt:

  • Csákvári Róbert, ügyvezető-tulajdonos, Work Force Kft.
  • Telekesi-Csuhay Borbála MRICS, értékesítési és vagyonkezelési igazgató, Property Market Kft.
  • Tóth Zsuzsa, HR igazgató, CIB Bank
  • Zahari József, HR üzleti partner és üzleti szolgáltatások vezető, E.ON Hungária Zrt.

Ha úgy érzed, hogy lassan a szolgáltatás színvonalát fenyegeti a vállalkozásodat feszítő fluktuáció, és megőrjít, hogy nem találsz megoldást a hatékonyság növelésére, akkor gyere el a Big Office Day-re, ahol kézzel fogható megoldásokat kínálunk első kézből profi szakemberektől.

Big Office Day

Roska Botond
Ader Janos 2050 Magyarorszag klimasemlegesseg GettyImages-810451352
Varga Judit magyar vetoGettyImages-1156220693
unios tagsag visszaforditas Emmanuel Macron GettyImages-1187821001
Motor app Continental
Népszerű
Heindrich Balázs HEPA
Mi kell ahhoz, hogy sikerrel üzletelj külföldön? Átalakulóban a magyar exporttámogatás

Nem mernek kockázatot vállalni a magyar cégek, pedig fel lehet készülni a külföldi piacokra – véli Hendrich Balázs, a HEPA vezérigazgatója.

Friss hírek TÖBB FRISS HÍR
Online előadás
Első lépések a tőzsdei megtakarítások felé.
A tőzsdei tankönyv
Az alapoktól a trendkövető kereskedési stratégiákig kísér a könyv.
Portfolio hírlevél
Ne maradjon le a friss hírekről!
Iratkozzon fel megújult, mobilbarát
hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Kiadó raktárak és logisztikai központok

A legmodernebb ipari és logisztikai központok kínálata egy helyen

Infostart.hu
2019. november 20.
Office Stage - Út a hatékony irodához
2019. november 20.
Big Office Day Konferencia 2019
2019. november 20.
Big Office Consumption Based IT 2019
2019. november 21.
Property Investment Forum 2019
repules szegell iata GettyImages-1180597944