Előfizetői tartalom

Mi kell ahhoz, hogy sikerrel üzletelj külföldön? Átalakulóban a magyar exporttámogatás

Orosz Márton
Egy évvel ezelőtt jelentősen átalakult a magyar cégek külföldi piacra lépését támogató állami struktúra: a Magyar Nemzeti Kereskedőház Zrt. helyét a Külgazdasági és Külügyminisztérium alá tartozó HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség vette át. A HEPA elsődleges célja, hogy segítse a magyar cégek exporttevékenységét - más állami, gazdasági háttérintézményekkel együttműködve. Hendrich Balázst, az ügynökség vezérigazgatóját a Portfolio többek között a magyar exportsratégia gyakorlati megvalósításáról, a hazai cégek kockázatvállalási hajlandóságáról és a keleti nyitás folytatásáról kérdezte. A szakember természetesen gyakorlati tanácsokat is adott azoknak, akik azon gondolkoznak, hogy külföldre vigyék terméküket, szolgáltatásukat.

Az elmúlt hónapokban jelentősen átalakult a magyar export kormányzati támogatása. Mennyire reálisak a gyakorlatban az új exportstratégiában kitűzött célok, és hol jön a képbe az az exportösztönzés, amit „kifektetés” néven tett ismertté a politika? Idén májusban a kormány elfogadta a Nemzeti Exportstratégiát, amiben meghatározták azokat a régiókat, piacokat, amelyek...

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja egy évre 29 845 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés