blackfriday
Üzlet

Így vásárol a magyar a black friday-en

Portfolio
Utazásokat és élmény-ajándékokat vásárolnának a leginkább a magyarok az idei black friday-akciók során - derül ki a GKI Digital és a Bónusz Brigád felméréséből. Itthon a black friday az online világban indult az útjára, az informálódás és a vásárlás is jellemzően az interneten történik. Nem csak karácsonyra, de magunknak is vásárolunk és pár tízezer forintot tervezünk költeni az akciós péntekeken.

Idén novemberben ismét itt a black friday – a Bónusz Brigád és a GKI Digital közös felmérésében arra kereste a választ, hogy mennyire várják az emberek ezt az alkalmat, mennyire számítanak arra, hogy jó áron hozzájutnak majd az egyes termékekhez. A Bónusz Brigád és a GKI Digital 2019 novemberében 467 fő megkérdezésével készített felmérést az erre a napra jellemző vásárlási szokásokról.

Hogy mikor van black friday, már nagyjából beépült a köztudatba, noha egyre nehezebb meghatározni a pontos dátumot: gyakorlatilag az egész november a kedvezményeket kínáló péntekek jegyében telik.

A válaszadók több mint fele jó kezdeményezésnek tartja a Black Friday-t és ugyanennyien már vásároltak is a korábbi években ezen a napon.

A kutatásban részt vevők közel fele idén is figyelemmel kíséri a black friday akciókat és tervezi, hogy vásárol majd ezen a napon. A tavalyi akciókkal a válaszadók negyede tökéletesen elégedett, de általánosságban is jellemző, hogy inkább elégedettek az emberek a fekete pénteki akciókkal és azok lebonyolításával.

Hol vásárolunk?

Magyarországon a black friday a virtuális térben indult útjára: mind az előzetes informálódás, mind a vásárlás jelentős része online zajlik. A válaszadók 70 százaléka nyilatkozott úgy, hogy internetes forrásokból tájékozódik az egyes akciókról, negyedük azonban az egyes áruházak hirdetési újságjaiból tájékozódik. Mindössze a válaszadók 7 százaléka járja az üzleteket jó ajánlatokat keresve, anélkül, hogy előre feltérképeznék a kínálatot.

Az idei black friday-en a válaszadók többsége már utazást vagy élményt keres, így 65 százalék tervezi, hogy vásárol majd a Bónusz Brigádon, 27 százalék az eMagon, minden negyedik-ötödik ember a Media Markt és az Extreme Digital oldalán készül a black friday kedvezményekre.

Népszerű még a fekete pénteken a Libri-Bookline és az Alza.hu is. Minden negyedik válaszadó nem is tervez máshol vásárolni, kizárólag online boltokban.

Nem csak karácsonyra, magunknak is vásárolunk

A kérdőívet kitöltők fele magának keres akciós ajánlatokat, 40 százalékuk viszont már karácsonyra keresgél. 16 százalék számára a black friday a karácsonyi szezon kezdetét jelzi, 23 százaléknak még fogalma nincs, mit akar venni karácsonyra, így nem is vásárol ekkor még semmit erre a célra.

A válaszadók 43 százalékának nincs konkrét elképzelése arról, hogy mit is szeretne venni, 12 százalék konkrét termékkört, míg 14 százalék még ennél is szűkebben keres: ők egy konkrét termék leárazását várják.

Utazást és élményt vennének a legtöbben

A legtöbben saját maguknak utazásokat szeretnének (59%) jó áron vásárolni a Bónusz Brigád és a GKI Digital közös kutatása alapján, második helyen az élmény-ajándékok (36%), és a színház-, koncert- és mozijegyek (36%) szerepelnek. Csupán a negyedik helyen találhatók a konyhai felszerelések, mobiltelefont és ruhát pedig minden negyedik ember szeretne jó áron szerezni a novemberi kedvezményes péntekeken.

Ami az ajándékokat illeti, ezek között is az utazások vezetnek, a válaszadók fele szeretne ajándékba vásárolni utazást a black friday-n. Második helyen az élményajándékok végeztek, 46 százalék lepi meg tervei szerint valami különleges programmal egyik rokonát vagy barátját.

Pár tízezret költünk

Nagyon sokan nem tudják, milyen összeggel készüljenek erre a napra: 41 százalék nyilatkozott így. Azoknak, akik tudatosan készülnek egy adott összeggel erre a napra, 16 százalékuk 10 és 20 ezer forint között tervezi, hogy költ a fekete pénteki akciók során, 13 százalék 30 és 50 ezer forint között készül költeni.

Címlapkép: Eduardo Parra/Europa Press via Getty Images

berlin
grönland
franciatüntetés
bika wall street index tőzsde
Frankfurti tőzsde
tsystems
donaldtrump
Népszerű
Belgrád panoráma
Belgrádban nyitott irodát a HEPA

A nyugat-balkáni regionális iroda közös vállalatok létrejöttét is segítené.

Friss hírek TÖBB FRISS HÍR
Esti szeminárium
A legegyszerűbb módszer, hogy a valószínűségeket saját oldaladra állítsd.
A legjobb karácsonyi ajándék
Az alapoktól a trendkövető kereskedési stratégiákig kísér a könyv.
Portfolio hírlevél
Ne maradjon le a friss hírekről!
Iratkozzon fel megújult, mobilbarát
hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Kiadó raktárak és logisztikai központok

A legmodernebb ipari és logisztikai központok kínálata egy helyen

Infostart.hu
2020. február 27.
Építőipar 2020
2020. április 7.
Portfolio-MAGE Járműipar 2020
bika wall street index tőzsde