xpeng
Üzlet

Öntik a pénzt a Tesla új riválisába

Portfolio
Az Xpeng Motors, a Tesla egyik kínai riválisa tárgyalásokat folytat 300 millió dollár körüli forrás bevonásáról még az amerikai tőzsdére való bevezetése előtt – írja a CNBC az ügyhöz közel álló forrásokra hivatkozva.

A források szerint az állami tulajdonban lévő Katari Befektetési Hatóság az egyik befektető, amelytől forráshoz juthat a kínai cég. A finanszírozás végső összege akár meg is haladhatja a 300 millió dollárt miután számos befektetővel még tartanak a tárgyalások.

Az elektromosautó-gyártó egyébként a hónap korábbi részében már beszámolt arról, hogy 500 millió dollár forráshoz jut olyan befektetőktől, mint az Aspex, a Coatue, a Hillhouse Capital, és a Saquoia Capital China. Aránylag rövid időn belül nem ez az első tőkeinjekció, amit a cég kap, novemberben 400 millió dollárt kapott a cég, amelyben befektetőként a Xiaomi és részt vett.

Az Xpeng Motorst hamarosan valamelyik amerikai tőzsdére is bevezethetik, viszont az még nem eldöntött, hogy pontosan melyikre.

A potenciális amerikai bevezetés egyébként egy olyan időszakban valósulna meg, amikor az USA és Kína között nő a feszültség, amely hatással lehet a külföldi cégek tőzsdei bevezetésére. Májusban az Egyesült Államok szenátusa elfogadott egy törvényt, amely fokozza az amerikai tőzsdéken jegyzett kínai cégek ellenőrzését, és amely magában hordozza a veszélyt, hogy esetleg törlik az adott külföldi céget a tőzsdéről.

Kínában egyébként számos elektromosautó-gyártó cég van, köszönhetően annak, hogy az állam támogatja a szektort. Bár néhány közük összeomlott, vannak olyanok is, mint a Nio, vagy az Xpeng, amelyek tovább növekedhetnek. Az is mutatja a kínai állam törekvéseit, hogy néhány idén lejáró adókedvezményt és támogatást 2022-ig meghosszabbítottak, emellett a töltőállomás infrastruktúra fejlesztésére egy 2,7 milliárd jüan értékű beruházást is vállalt az állam.

Az Xpeng ebben a hónapban kezdte el leszállítani az új P7 típusú szedánját, amelyet a Tesla Model 3 versenytársaként tartanak számon. Szükség is van a versenytársakra, hiszen a Tesla januárban elkezdte leszállítani a sanghaji gyárban gyártott Model 3 járműveket a kínai megrendelőknek.

A koronavírus a kínai elektromos autó szektorra is rányomta a bélyegét, az értékesítés 33,1 százalékkal maradt el júniusban a tavalyi szinttől a China Association of Automobile Manufacturers adatai szerint. Az viszont pozitív jel, hogy az eladások a korábbi hónapokhoz képest nőttek, miután a kínai gazdaság elkezdte a visszapattanás jeleit mutatni.

Nem az Xpeng lenne az első kínai autógyártó az amerikai tőzsdén, a Nio 2018 szeptemberében lett bevezetve, most csütörtökön pedig a Li Auto, egy másik kínai elektromosautó-gyártó kereskedése indult meg a Nasdaqon, amellyel a Li 1,1 milliárd dollár tőkét vont be.

Címlapkép: VCG/VCG via Getty Images

apple
ukrajna_shutterstock-20170317
Frankfurti tőzsde
trader
kongresszus szenátus usa capitol hill amerika
Friss hírek TÖBB FRISS HÍR
2020. szeptember 2.
Járműipar: Új időszámítás, sokasodó kihívások
2020. szeptember 3.
Financial and Corporate IT 2020
2020. szeptember 9.
Sustainable World 2020
2020. szeptember 10.
Property Market RELOADED 2020
Portfolio hírlevél
Ne maradjon le a friss hírekről!
Iratkozzon fel megújult, mobilbarát
hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Kiadó modern irodaházak

Az iroda ma már több, mint egy munkahely. Találják meg most cégük új otthonát.

Infostart.hu

Junior elemző, elemző

Junior elemző, elemző
Online kurzus
Akár 100 000 Ft-tal elkezdhető, hosszú távú megtakarítási módszer.
Online előadás
Legfontosabb aktualitások, elemzés, ötletelés.
wall street