Előfizetői tartalom

Kijózanító pofon, biztató hónapok után újra zuhannak az autóeladások Európában

Portfolio
A biztató júliusi eladási adatok után egy újabb kiábrándító értékesítési statisztika jelent meg az európai autóeladásokról, miközben júliusban már közel annyi autót adtak el Európában, mint egy évvel korábban, augusztusban újra közel ötödével csökkent az értékesítés. Részben arról lehet szó, hogy a tavasszal elhalasztott vásárlásokat az első nyári hónapban pótolták be, összességében azonban az autóeladások akár tartósabban alulmúlhatják a korábbi eladásokat. Egy ország kivételével minden uniós országban csökkentek az eladások, Magyarországon közel harmadával kevesebb autót adtak el, Romániában lefeleződött az autópiac. Csupán két márkacsoport, a BMW és Hyundai tudta növelni az eladásait augusztusban, a legnagyobb visszaesést két japán márka, a Mazda és a Mitsubishi könyvelte el.

Az európai autóértékesítés a mélypontját idén áprilisban érte el, akkor 76 százalékkal zuhantak az eladások az egy évvel korábbihoz képest. Az azt követő hónapokban éledezett a remény, hogy V-alakú felpattanást látunk, és az autóértékesítés relatíve gyorsan visszaáll a korábbi szintekre, míg májusban még 52, júniusban már csak 22, júliusban pedig 5,7 százalékos...

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja egy évre 29 845 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés