netflixwitcher
Üzlet

Rákapcsolt a Netflix a koronavírus-leállás után: már forgatja a Witcher és a Stranger Things új évadát

Portfolio
A vártnál valamivel kevesebb új előfizetőt szerzett a Netflix a harmadik negyedévben, de így is rekordot dönthet 2020 – derül ki a társaság negyedéves gyorsjelentéséből. A nemzetközi terjeszkedés kezd beérni, az új előfizetők közel fele Ázsiából érkezett és újraindult a műsorgyártás is. Bár a július-szeptemberi időszak profitja valamelyest elmaradt az elemzői konszenzustól, a menedzsment felfelé módosította az idei profitabilitási célkitűzését és javuló készpénztermelő-képességről számolt be, így egyre kevésbé valószínű, hogy szükség lesz külső finanszírozásra – olvasható a gyorsjelentésben.
Portfolio Signature karácsonyra is!
A legfontosabb elemzések és exkluzív tartalmak a fa alá. Akár az utolsó pillanatban is megajándékozhatsz valakit egy éves Portfolio Signature előfizetéssel. Ha pedig egyszerre több ismerősnek, barátnak, családtagnak vásárolsz éves előfizetést, akkor van lehetőség mennyiségi kedvezményre is. Így azon túl, hogy az ünnepekre hasznos ajándékkal készülsz, még a minőségi gazdasági tartalomgyártást is támogathatod. Tudj meg többet

Az előfizetők száma

Az egyik fontos mutató, amire a Netflixnél a befektetők figyelnek, az az előfizetők számának alakulása, részben mert a jövőbeli bevételi trendekre lehet következtetni belőle, részben pedig azért, mert mutatja, hogy a streaming szolgáltatók erős versenyében hogyan tud helytállni a vállalat. Ebből a szempontból a Netflix csalódást okozott a harmadik negyedévben, ugyanis a vártnál kevesebb, 2,2 millió új előfizetőről számolt be a július-szeptemberi időszakra. Az elemzői konszenzus 3,57 millió volt, a menedzsment pedig ennél valamivel konzervatívabb, 2,5 millió új előfizetővel számolt a vezetőség, de ezt sem érte el a Netflix.

vartvsteny
A nettó új előfizetők számának negyedéves alakulása a Netflixnél, forrás: Netflix

Arra számítani lehetett, hogy némi lassulás jön a második negyedévi több mint 10 milliós szám (nettó új előfizetők) után, amit a koronavírus-járvány kirobbanása hajtott az otthoni szórakozási lehetőségek iránti igény felfutásával. A nemzetközi terjeszkedés közben kezd beérni, az új előfizetők közel fele Ázsiából érkezett, több mint 1 millió új előfizető érkezett a régióból. Kínában nincs jelen a vállalat, az elsődleges célpont Japán és India.

A negyedik negyedévre 6 millió új előfizetővel számol a menedzsment világszerte, ami kevesebb, mint az egy évvel korábbi közel 9 millió fő.

A vezetőség hozzátette, hogy ahogyan korábban jelezték, az év második felére az új előfizetők számának lassulására számítanak, de még így is, ha teljesülnek a várakozások, akkor rekordot dönthet idén az új előfizetők számának alakulása, 34 millió fővel (a korábbi csúcsot 2018-ban érte el a cég, 28,6 millióval).

A negyedév végi teljes előfizetőszám alapján még mindig az Egyesült Államok és Kanada a Netflix fő piaca, összesen 73 millió előfizetővel, de már az EMEA-térség is megközelíti, 62 millió előfizetővel.

A bevételek

A bevételek tekintetében viszont pozitív meglepetést okozott a Netflix, 6,43 milliárd dolláros bevételről számolt be a harmadik negyedévre, ami 23 százalékos emelkedés az előző év azonos időszakához viszonyítva.

Az Egyesült Államokban 12 százalékkal nőtt a Netflix bevétele, az EMEA-térségben 41 százalékos, Latin-Amerikában pedig 6 százalékos bevételnövekedésről számolt be a vállalat az előző év azonos időszakához képest. Ahogy az előfizetők számában, úgy a bevételek tekintetében is az ázsiai régióban volt a legnagyobb a növekedés, 66 százalékkal könyvelt el több bevételt a cég, mint egy évvel korábban, de még mindig az Egyesült Államokból jön a cég legtöbb bevétele.

Eredmények

A működési eredmény-várakozást felülteljesítette a Netflix a harmadik negyedévben, az elemzők által várt 1,27 milliárd dollárral szemben 1,31 milliárd dolláros bevételt ért el a vállalat. A marketingköltségeket becsülhették alul az elemzők, ugyanis miközben minden más működési költség kétszámjegyű mértékben emelkedett a negyedévben, addig a marketingköltségek 4 százalékkal csökkentek év/év alapon. Ennek köszönhetően a működési eredmény a bevételnél nagyobb ütemben, 34 százalékkal emelkedett a július-szeptemberi negyedévben.

A Netflix főbb negyedéves számai
  3Q 19 3Q 20 várt 3Q 20 tény tény / várt változás év / év
nettó új előfizetők száma (millió fő) 6,77 3,55 2,2 -38% -68%
nettó árbevétel (millió USD) 5244 6383 6435 1% 23%
működési eredmény (millió USD) 980 1276 1314 3% 34%
működési eredményszint (%) 19% 20% 20% 0,4% 1,7%
nettó eredmény (millió USD) 665 969 790 -18% 19%
EPS (USD) 1,47 2,14 1,74 -19% 18%
Forrás: Netflix, Refinitiv, Portfolio          

A nettó eredmény szintjén azonban csalódást okozott a vállalat, az elemzők által várt 969 millió dolláros nettó profit és a 2,14 dolláros egy részvényre jutó eredmény helyett 790 milliós nyereségről és 1,74 dolláros EPS-ről számolt be a cég.

Mit hoz a jövő?

A Netflix sok más vállalathoz hasonlóan kiemeli, hogy a koronavírus-járvány miatti bizonytalanság megnehezíti az előrejelzések készítését, de remélhetőleg 2021-ben újra a fellendülés útjára lép a világ, így a növekedés ismét eléri a koronavírus-járvány előtti szinteket - olvasható a gyorsjelentésben. A 2020-as nagy növekedést követően várhatóan 2021 első felében csökken az új előfizetők nettó száma – jósolja a menedzsment.

A profitabilitás javulására számít a vezetőség a folyó negyedévre, a működési eredményszint az egy évvel ezelőtti 8,4 százalékról 13,5 százalékra emelkedhet, ennek köszönhetően pedig a vállalat felül tudja majd teljesíteni az idei évre megcélzott profiszinteket.

Most a teljes 2020-as évre 18 százalékos működési eredményszintet vár a Netflix, az eredetileg megcélzott 16 százalék helyett.

A hosszú távú célkitűzés az, hogy évente átlagosan 300 bázisponttal tudja növelni a vállalat a profitrátáját, 2021-re most 19 százalékos működési eredményszint a cél.

Ami a tartalomgyártást illeti, a koronavírus-válság miatt a forgatásokat is leállította a cég, de néhány régióban, például az EMEA-térségben és Ázsiában már újraindult a gyártás és néhány népszerű sorozat következő évadának forgatása is elindult, mint a The Witcher második évada, vagy a Stranger Things negyedik évada.

Már sorozatban a harmadik negyedéve pozitív szabad cash flowról számolt be a Netflix, de miután újraindultak a forgatások, a negyedik negyedévre negatív cash flow várható. A teljes évre most 2 milliárdos pozitív cash flow-val számol a menedzsment, szemben a korábbi nullszaldóval és a következő években folyamatos javulás jöhet, ahogy a profitabilitás javul. 2021-re még -1 milliárd dollár és nullszaldó között szabad cash flow-t vár a vezetőség. Viszont mivel a negyedév végén 8,4 milliárd dollárnyi készpénzzel rendelkezett a cég és van egy 750 millió dolláros hitelkerete is, amit lehívhat, egyre kisebb az esély arra, hogy szükség lesz külső finanszírozásra, idén nem is tervez kilépni a tőkepiacokra a Netflix.

Árfolyamreakció

A vártnál gyengébb előfizetői szám és profit hatására a Netflix árfolyama esett kedden, a zárás utáni kereskedésben közel 6 százalékkal került lejjebb a részvény. (Idén több mint 60 százalékos pluszban van a papír.)

Az, hogy egy negyedévben egy kissé alulteljesíti a Netflix a felhasználószám-várakozásokat, még nem fogja megingatni a befektetők sztoriba vetett bizalmát. A hosszú távú kilátások szempontjából a javuló profitabilitás és készpénztermelő-képesség jó hír, kockázatot jelent, hogy erős a verseny a streaming szolgáltatók között, a Walt Disney, az Apple, a Comcast, az AT&T és az Amazon mind kínálnak streaming szolgáltatást, erős, saját tartalommal.

netflixarfolyamamaaaa

Címlapkép: Budrul Chukrut/SOPA Images/LightRocket via Getty Images

bika spx csucs
covid kórház koronavírus járvány
europai parlament cimlap getty tobbszor 2000
párizs
amerikai elnökválasztás usa biden trump 2020
koronavírus maszk getty stock
foldgaz_futes
Tematikus PR cikk
Friss hírek TÖBB FRISS HÍR
Online előadás
Miként győzik le az indexkövető alapok az alapkezelőket?
Online előadás
Külföldi szolgáltató, TBSZ számla, euró alapú megtakarítás
Portfolio hírlevél
Ne maradjon le a friss hírekről!
Iratkozzon fel megújult, mobilbarát
hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Ügyvédek

A legjobb ügyvédek egy helyen

Infostart.hu
2020-12-03 Online
Agrárszektor Konferencia 2020

Az ország egyik legnagyobb és legmeghatározóbb agrárrendezvényének számít az Agrárszektor Konferencia, amelyet 2020-ban nyolcadik alkalommal szervez meg a Portfolio Csoport. Idén december 3-án, egész napos, közel 10 órányi szakmai programmal, két párhuzamos szekcióval, több mint 50 előadóval, és rengeteg izgalmas témával várjuk a résztvevőket online módon. Az esemény egyedülálló módon veszi napirendre a legfontosabb agrárgazdasági témákat, illetve nyújt prognózisokat az ágazat szereplőinek. A konferencia az agrárium minden résztvevőjének – így valamennyi méretű gazdálkodónak, élelmiszeripari cégnek, inputgyártónak, gépforgalmazónak, termékkereskedőnek, illetve államigazgatási és érdekképviseleti szakértőnek – hasznos és naprakész információkat nyújt. A résztvevők online, élőben követhetik az egész napos konferenciát, élhetnek az online rendszerünk által nyújtott, különböző kapcsolatépítési lehetőségekkel is. Ne hagyja ki az év egyik legfontosabb agráreseményét, a Portfolio Agrárszektor Konferenciát!

 

SZAKTANÁCSADÓK FIGYELEM! - NEMZETI AGRÁRGAZDASÁGI KAMARA ÁLTAL AJÁNLOTT RENDEZVÉNY! 4 pont kapható az online eseményen való résztvételért.

vonatvasutmagyarshutter-20170719