Előfizetői tartalom

Ilyen összeomlást még nem látott a légiközlekedés - De kik lesznek a nyertesek?

Sem a 2001 szeptember 11-i terrortámadások, sem a 2003-as SARS-járvány, sem a 2008-as pénzügyi válság nem okozott olyan mértékű sokkot a légiközlekedésnek, mint idén a koronavírus-járvány. Márciusban szinte teljesen leállt a menetrendszerinti légiközlekedés Európában és még most is csak a korábbi járataik töredékét üzemeltetik a nagy légitársaságok. A veszteségek hatalmasak és hétről hétre égetik a készpénzt a vállalatok, még egy olyan nagymúltú cég, mint a Lufthansa is állami mentőövre szorult. Fellélegzést csak a vakcina hozhat, a várakozások szerint jövő nyártól, de még évekig nem áll vissza az utasforgalom a korábbi szintekre a prognózisok szerint. Azonban van néhány részvény a szektorban, ami még így is jól teljesít, a Ryanair árfolyama már pluszban van idén, a Wizz Air részvényei pedig történelmi csúcsot döntöttek és kétszámjegyű emelkedést mutatnak az év eleje óta.

Példátlan válságot él át a légiközlekedés A második világháború óta, vagyis amióta a modern repülés korszakát számítjuk, nem érte olyan mértékű sokk a világ légiközlekedését, mint idén, a koronavírus-járvány következtében. A becslések szerint idén a harmadára esett a globális utasforgalom (utaskilométerben mérve) és bár biztatóak a vakcinafejlesztésekkel...

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja egy évre 29 845 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés