boeing777
Üzlet

Már megint gond van egy Boeing-géppel - Több gép repülését felfüggesztették

Portfolio
A 747 Max-gépek tragikus balesetei után a Boeing újabb géptípusával vannak problémák. A vállalat azt kéri a légitársaságoktól, hogy függesszék fel azon 777-es gépek repülését, amelyek olyan hajtóművel vannak felszerelve, ami a hétvégén kényszerleszállásra késztette Denverben a United Airlines egyik járatát.

A hétvégén a United Airlines Honoluluba induló 328-as járata, amit egy 777-200 tipusú géppel teljesített a vállalat, kényszerleszállást volt kénytelen végrehajtani Denver nemzetközi repülőterén a felszállás után nem sokkal, miután a jobboldali hajtóművével problémák léptek fel. A közelben olyan roncsokat találtak, amelyek a hajtómű borításából származhatnak. Személyi sérülés nem történt, a 229 utas és a 10 fős személyzet közül senki sem sérült meg az incidensben - írja a Reuters.

A szövetségi hivatal előzetes vizsgálatai szerint a jobboldali hajtómű két lapátja eltört, de magában a gépben csak kis kár keletkezett.

A United érintett 777-es gépe Pratt & Whitney 4000-112-es hajtóművel repül. A Boeing arra kéri a légitársaságokat, hogy egyelőre függesszék fel a repülést azokkal a gépekkel, amelyek ezzel a hajtóművel vannak felszerelve. Jelenleg 69 ilyen gép repül és további 59 áll a földön, mivel a koronavírus-járvány miatt több légitársaság jelentősen csökkentette a kapacitásait. A Boeing 777-200-as és 777-300-as gépek már viszonylag régi gépeknek számítanak és rosszabb az üzemanyag-felhasználásuk, mint az újabb modelleknek, ezért a legtöbb légitársaság elkezdte kivonni a flottájából őket. A United gépe például, amelyről levált egy darab, 26 éves.

  • Az amerikai légitársaságok közül egyedül a United Airlines flottájában vannak ilyen gépek, 24 darab repül, további 28 pedig jelenleg nincs forgalomban.
  • A Japan Airlines és az ANA Holdings repül ezzel a géptípussal, 13, illetve 19 gép van a flottájukban. A japán légiközlekedési hatóság utasította arra a helyi légitársaságokat, hogy tartsák a földön a kérdéses gépeket.
  • A Korean Air Lines 6 gép repülését állította most, 16 Pratt & Whitney hajtóművel felszerelt 777-es van a flottájában, de ezek közül 10 egyébként is a földön áll a járvány miatt.
  • Ezen kívül az Aisana Airlines rendelkezik 9 géppel az érintett modellből, a légitársaság egyelőre megbeszéléseket folytat a repülőgépgyártóval és a helyi hatóságokkal, hogy mit tegyen a forgalomban lévő gépekkel.

A japán közlekedési hivatal közlése szerint december elején a Japan Airlines egyik gépe kénytelen volt visszafordulni a bal hajtómű meghibásodása miatt. Kísértetiesen hasonló probléma merült fel a japán légitársaság gépével is, a baloldali hajtómű két lapátja megsérült, az egyik fáradásos törést szenvedett. És a United Airlinesnál sem ez volt az első eset, hogy a 777es hajtóművével gond volt, 2018 februárjában szintén egy Honoluluba tartó járaton 30 perccel a felszállás után probléma lépett fel, de biztonságos kényszerleszállást hajtott végre a gép. A vizsgálatok szerint az egyik lapát hosszában eltört, az okozta a problémát.

Az amerikai szövetségi repülési hivatal is reagált az eseményekre, vizsgálatot rendelt el és hozzátette, hogy ezeket a lapátokat csak a Boeing 777-es gépekben alkalmazzák.  

A Boeing árfolyama egyelőre nem tudott reagálni a hírekre, mivel a hétvégén történt eset óta nem nyitott ki az amerikai tőzsde. Az elmúlt egy évben közel 37 százalékot zuhantak a részvények a koronavírus-járvány közepette, ami példátlan visszaesést hozott a légiforgalomban és soha nem látott veszteségeket okozott a repülőgépgyártó legnagyobb ügyfeleinél, a légitársaságoknál. Annak idején, a 737 Max-gépek tragédiájánál nagyot esett a Boeing részvényeinek árfolyama, de az a légitársaság legnépszerűbb géptípusa volt, míg ezek a 777-es gépeket már inkább leépítik a flottájukból a légitársaságok és már most is alig repül néhány tíz darab. És szerencsére a baleset is kevésbé súlyos volt, mint ami a 737 MAX gépekkel történt.

boeingarfolyammaa
A Boeing árfolyamának alakulása

Címlapkép: David Paul Morris/Bloomberg via Getty Images

meghuztak a forintot mnb dontes utan meddig erosodhet1500
koronavírus járvány covid-19 vakcina oltás ampulla
országos gerincgyógyászati központ budai egészségközpont
izrael vakcina újranyitás
ausztria_tajkep_hegy_haz

Kasza Elliott-tal Magyar Telekom

Február 25-én jelentett a Telekom, és kisebb sokkot okozott az osztalékhoz kapcsolódó közleményével, miszterint...

Variance Minden (is) eladó!

Közel két hónapja próbálok nekifogni, hogy kiírjam magamból az NFT (Non Fungible Token) téma kapcsán a gondolataimat...

Kiszámoló A bőség zavara

A mai ember a bőség zavarában él. Elég elmenni egy bevásárlóközpontba, bemenni az éttermi részre vagy ellátogatni...

Friss hírek TÖBB FRISS HÍR
Online kurzus
Akár 100 000 Ft-tal elkezdhető, hosszú távú megtakarítási módszer.
Online előadás
Mik azok a japán gyertyák és miért hasznosak? Aktuális, élő példák az amerikai részvénypiacról.
Portfolio hírlevél
Ne maradjon le a friss hírekről!
Iratkozzon fel megújult, mobilbarát
hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Eladó új építésű lakások

Válogass több ezer új lakóparki lakás közül Budán, Pesten, az agglomerációban, vagy vidéken.

Infostart.hu

protokoll és rendezvényszervezési szakértő

protokoll és rendezvényszervezési szakértő

Vezető felügyelő

Vezető felügyelő
2021-04-14
Investment, Wealth and Savings (IWS) 2021
2021-05-12
Építőipar 2021
2021-05-13
HR Revolution 2021
2021-06-03
Financial and Corporate IT 2021
elektromos tolto 5 perc alatt 210307