Elektromossággal mennek az autóink, így nem kell a belsőégésű motorok káros kibocsátása miatt aggódnunk – de ez nem azt jelenti, hogy itt véget is ér a munkánk
– fogalmazott Fredrika Klarén, a Polestar fenntarthatóságért felelős vezetője.
A vállalat a termelési folyamat során keletkező összes káros kibocsátás felszámolását tervezi, ez tulajdonképpen a megújuló energiaforrások teljes ellátási láncban történő alkalmazását és klímasemleges ill. újrahasznosított anyagok használatát jelentené.
Ma még karbonlábnyomot hagyva kerülnek ki a gyárakból a Polestar 2 autók. 2030-ra be szeretnénk mutatni egy modellt, ami már nem.
– fogalmazott Thomas Ingenlath, a vállalat cégvezére

A termelési volumen, az ár és a megcélzott piac még nincs meghatározva az új, karbonsemleges autó esetében. Fredrika Klarén elmondása szerint
a gyártás felfuttatása és a karbonsemleges járművek iránti fogasztói érdeklődés felkeltése a legkomolyabb kihívások,
amikkel a vállalat szembesül.
A Polestar a jövőben nyomatékosan fel tervezi hívni a figyelmet az autók környezeti hatásaira úgy, hogy fenntarthatósági információkat közölnek minden jövőbeli járművükkel kapcsolatban, feltárva azok szén-dioxid-kibocsátását és az anyagok forrását. Ez a Polestar 2-vel kezdődne, amely gyártása Klarén elmondása szerint 26 tonna szén-dioxid-kibocsátással jár.
A fenntarthatósági vezető szerint ezzel a lépéssel precedenst teremtenének az autógyártók számára a transzparencia terén. Azt is hozzátette Klarén, hogy szerinte a sok cég által alkalmazott “carbon offsetting” hosszútávon nem fenntartható és működőképes modell.
Címlapkép: Jörg Carstensen/picture alliance via Getty Images