Előfizetői tartalom

Megvan a magyarázat a Lidl különös húzására?

Portfolio
Futótűzként ment körbe a Pénzcentrum szombati híre, hogy a kormányzati árstopra a Lidl az ármaximált termékekből mennyiségi korlátozással reagál. Ráadásul mindezt tetézi azzal, hogy a hatóságilag maximalizált árnál is jóval olcsóbban kívánja ezeket a termékeket kínálni. Tekintve, hogy nem egy jótékonysági szervezetről beszélünk, joggal merül fel a kérdés, hogy mi ütött a Lidl marketingeseibe, hogy ilyen, elsőre hajmeresztőnek tűnő akciót hirdetnek? Azonban, ha jobban a dolgok mögé nézünk, akkor kiderül, hogy húzásuk a maga nemében, ha nem is zseniális, de mindenképpen tudományosan megalapozott. A Soproni Egyetem Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Karának oktatói a Portfolio-nak küldött írásukban a kiskerlánc lépésére adnak magyarázatot, és felteszik a kérdést: készlethiánytól fél-e a Lidl vagy épp versenyelőnyt kovácsol magának, a vállalat marketingesei „megtrollkodták” a hatósági árszabályozást?

A jelenség hátterének megértéséhez 1998-ig kell visszanyúlnunk, amikor a Journal of Marketing Research című tudományos folyóiratban a Brian Wansink, Robert J. Kent, Stephen J. Hoch szerzőhármas a Campbell leveskonzervvel kapcsolatos kutatásukat publikálták. A szerzők arra voltak kíváncsiak, hogyan alakul a leves kereslete, ha 12%-os árleszállítással kínálják a vásárlóknak....

Kedves Olvasónk!

Az Ön által keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.

Cikkarchívum előfizetés

1 943 Ft / hónap

  • Portfolio.hu teljes cikkarchívum
  • Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái