Portfolio signature

A háború árnyékában rekordprofitot szállítottak a magyar cégek

Az ukrajnai háború ellenére, vagy mint ahogy a Molnál látjuk, pont azért, korábban soha nem látott mértékű összesített profitot értek el a magyar blue chipek a második negyedévben, ehhez kellett a Mol és a Richter új rekordja, de a körülményekhez képest az OTP is egészen jól teljesített. A negyedév sztárja egyértelműen a Mol volt, a közel 250 milliárd forint profit bődületes új rekord, működött az olcsó orosz olaj, a vállalat több mint hatszor akkora profitot ért el, mint a 2006 óta eltelt időszak átlaga, és egymaga szállította a blue chipek összesített eredményének 60 százalékát. A cégek menedzsmentje a turbulens külső környezet ellenére relatíve optimista, az OTP, a Richter és a Magyar Telekom vezetése megerősítette a korábban közzétett előrejelzéseket, a Molnál viszont az erős első félév után még optimistább lett a menedzsment.
November 18-án lesz a Portfolio Investment Day 2025 befektetési konferenciánk, ahol profi szakemberek osztják meg befektetési ötleteiket, legyen szó a részvény-, állampapír-, nyersanyag-, kripto-, ingatlan- vagy műtárgypiacról. Most érdemes jelentkezni!

Soha nem volt még ekkora profit

A négy hazai blue chip négy különböző szektorban működik, a vállalatoknál eltérő az az eredménykategória, amit a piaci szereplők a legfontosabbnak tartanak: miközben a bevételek például a Molnál nem relevánsak, az OTP-nél és a Richternél van relevanciája a konszolidált adózott eredménynek, a Molnál és a Magyar Telekomnál viszont leginkább az EBITDA-t figyelik, előbbinél ráadásul egy tisztított változatát. A közös nevező az adózott eredmény lehet, ezért összegyűjtöttük, hogy mekkora negyedéves profitot ért el az elmúlt években a négy hazai nagyvállalat.

2006 óta, az idei első negyedévvel bezárólag átlagosan 115 milliárd forint adózott eredmény ért el a négy társaság, és a teljes időszakban egyértelműen az OTP volt domináns: az összesített profitból közel 47 százalékot az OTP szállított, 19 százalékot a Richter, 18 százalékot a Magyar Telekom, és csak 16 százalékot a Mol. Az összkép azonban alaposan átalakult az elmúlt években, ha csak a 2016 óta eltelt időszakot nézzük, akkor a négy blue chip összesen már negyedévente átlagosan 173 milliárd forint profitot ért el, ennek 44-44 százalékát az OTP és a Mol szállította, miközben a Magyar Telekom 7,4, a Richter pedig csak 4,2 százalékot.  

Így érkezünk el az idei második negyedévig, ami sok szempontból rekordokat hozott:

Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!

Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. A Signature PRO szolgáltatás havi díja 2 990 forint. A hozzáférés egy évre is megvásárolható, amelynek díja 29 845 forint, az éves előfizetés keretében tehát 10 havi díjért cserébe 12 havi szolgáltatást kapnak olvasóink. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés