Előfizetői tartalom

Varga Péter: valószínűleg a Porsche marad az utolsó autó, aminek még lesz kormánya

Az igazán nagy változások az autók dizájnjában nem feltétlenül kívül, hanem az autó belterében történnek, ráadásul, ha jön az önvezetés, és egy doboz magától el tud menni A-ból B-be, lehet elkezdeni vitatkozni arról, hogy kell-e még hozzá egy emocionális dizájn, egyáltalán ennyi elem rá, vagy pedig az autó inkább egy funkcionális objektum lesz, ami elviszi az utasait haza, mondja Varga Péter, a Porsche vezető dizájnere, aki szerint az önvezetés még messze van, de ha jön is, valószínűleg a Porsche marad utolsó autó, amelyiknek lesz még kormánya. Varga Péterrel a Porsche Creative Talks rendezvény keretében egy háttérbeszélgetésen többek között az autótervezés összetettségéről, az autódizájn változásáról, az elektromos autók dizájnmódosító hatásáról beszélgettünk, de az is kiderült, hogy mi az autóipar egyik legkomplikáltabb eleme, van-e esélye egy magyar dizájnernek bekerülni a csapatába, és hogy melyik a vezető tervező kedvenc Porschéje.

Összetett feladat A marketing és a fejlesztési részleg közül egyértelműen az utóbbi az, amelyiknek nagyobb beleszólása van az autók tervezésébe a Porschénél, de Varga szerint ez márkánként változó. A Porschénél a marketingesek inkább azzal foglalkoznak, hogy hogyan vannak az autók eladva, de vannak olyan német márkák is, ahol a marketing és a dizájn sokkal erősebben...

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja egy évre 29 845 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés