Masszív konszolidáció zajlott le az elmúlt években a hazai távközlési szektorban, mostanra gyakorlatilag három nagyszereplő maradt a piacon: a Magyar Telekom, a 4iG és a Yettel.
2019-ben a UPC-t felvásárolta a Vodafone Magyarország, a két márka nem sokkal később összeolvadt és a Vodafone márkanév alatt működött tovább. Az Invitel eszközeit a DIGI akvirálta 2018-ban, majd a DIGI-t a 4iG vásárolta meg 2021-ben 232 milliárd forintért. Idén pedig a Vodafone Magyarország is a 4iG tulajdonába került. Mostanra mind a három távközlési óriás közzétette éves számait (a januárban a 4iG-ba beolvadt Vodafone kivételével, amelynek március végén zárul a pénzügyi éve), a főbb trendeket mutatjuk most be.
A bevétel
Mind a három nagy hazai távközlési szolgáltatónál növekedett a bevétel 2022-ben, a Yettel és a Magyar Telekom esetén egyszámjegyű mértékben, míg a 4iG-nál a távközlési terjeszkedésnek köszönhetően közel háromszorozódott.
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. A Signature PRO szolgáltatás havi díja jelenleg 2490 forint, ami augusztus 13-tól 2990 forintra emelkedik. A hozzáférés egy évre is megvásárolható, amelynek díja 29845 forint, így tehát még jobban megéri éves előfizetésre váltani. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!