A médiaipar és az AI harca
2022 végén, alig néhány hónappal azután, hogy az OpenAI publikussá tette a ChatGPT-t, és ezzel valódi AI-robbanást idézett elő, a vállalat megkeresést kapott az Axel Springertől, a Politico és a Business Insider tulajdonában lévő német médiakonglomerátumtól. Arról akartak beszélni, hogy a chatbot hogyan befolyásolja majd a hírek jövőjét, és hogy a két vállalat találna-e módot a közös munkára.
A feszültség, amelyet az OpenAI azon gyakorlata okozott, hogy a ChatGPT-t működtető nagyméretű nyelvi modell felépítéséhez az interneten található anyagokat nyeli le és dolgozza fel, már nyilvánvaló volt. A vállalatnak ekkor már amúgy is egy komoly perrel kellett szembenéznie, amely szerint a GitHub Copilot, amely az OpenAI technológiáját használja számítógépes kódok írásához, megsértette a szerzői jogokat azzal, hogy meglévő kódtárakat használt képzési adatként, amit az OpenAI vitatott. A vizuális művészek más mesterséges intelligenciával foglalkozó cégeket, például a Midjourney-t és a Stability AI-t perelték be szerzői jogok megsértése miatt, amit a cégek szintén vitattak.
Nem volt nehéz kitalálni, hogy hasonló jogi lépéseket tesznek a médiavállalatok, amelyek üzleti modelljét egyszer már porrá zúzta az internet, és amelyek aggódnak amiatt, hogy a részben a saját tartalmukra épülő mesterséges intelligencia chatbotok elszívhatják az olvasóközönségüket.
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. A Signature PRO szolgáltatás havi díja 2 990 forint. A hozzáférés egy évre is megvásárolható, amelynek díja 29 845 forint, az éves előfizetés keretében tehát 10 havi díjért cserébe 12 havi szolgáltatást kapnak olvasóink. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva! További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!