Autóeladás
Az autógyártók szeretik kiemelni, hogy borzasztóan erős versenyhelyzetben működnek, főként a kínai autógyártók térnyerése miatt, de összességében világszerte nőtt a torta, bővültek az autóeladások az idei első félévben. Világszerte 2,4 százalékkal több, 37,7 millió autót adtak el (személyautó + könnyű haszongépjármű), a fontosabb régiókban mindenütt nőttek az eladások.
A Mercedes-Benz személyautó-eladásai 5,8 százalékkal közel 960 ezer darabra csökkent az első félévben, az Egyesült Államokban csak 1 százalékkal estek az eladások, de Németországban 16,2 százalékos, Kínában pedig 8,8 százalék volt a visszaesés. A kínálat közepe (Core, pl. E-osztály) volt a legerősebb 6,2 százalék bővüléssel, és pont ott volt nagy a visszaesés (-22,5%), a Top-End szegmensben (pl. Maybach, AMG, G), ahol a Mercedes erősítené a jelenlétét.
A BMW eladásai stagnáltak az idei első félévben, 1,2 millió autót adtak el, ezen belül a BMW márka eladásai 2,3 százalékkal 1,1 millió darabra még nőttek is, a MINI-nél 18,8, a Rolls-Royce-nál pedig 11,4 százalék volt a visszaesés. Európában 2,6, Amerikában 2 százalékkal nőttek az eladások, Németországban 1,1, Kínában 4,3 százalékkal csökkent az eladás.
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja egy évre 29 845 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!