Autóeladás
Az autógyártók szeretik kiemelni, hogy borzasztóan erős versenyhelyzetben működnek, főként a kínai autógyártók térnyerése miatt, de összességében világszerte nőtt a torta, bővültek az autóeladások az idei első félévben. Világszerte 2,4 százalékkal több, 37,7 millió autót adtak el (személyautó + könnyű haszongépjármű), a fontosabb régiókban mindenütt nőttek az eladások.

A Mercedes-Benz személyautó-eladásai 5,8 százalékkal közel 960 ezer darabra csökkent az első félévben, az Egyesült Államokban csak 1 százalékkal estek az eladások, de Németországban 16,2 százalékos, Kínában pedig 8,8 százalék volt a visszaesés. A kínálat közepe (Core, pl. E-osztály) volt a legerősebb 6,2 százalék bővüléssel, és pont ott volt nagy a visszaesés (-22,5%), a Top-End szegmensben (pl. Maybach, AMG, G), ahol a Mercedes erősítené a jelenlétét.
A BMW eladásai stagnáltak az idei első félévben, 1,2 millió autót adtak el, ezen belül a BMW márka eladásai 2,3 százalékkal 1,1 millió darabra még nőttek is, a MINI-nél 18,8, a Rolls-Royce-nál pedig 11,4 százalék volt a visszaesés. Európában 2,6, Amerikában 2 százalékkal nőttek az eladások, Németországban 1,1, Kínában 4,3 százalékkal csökkent az eladás.
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. A Signature PRO szolgáltatás havi díja 2 990 forint. A hozzáférés egy évre is megvásárolható, amelynek díja 29 845 forint, az éves előfizetés keretében tehát 10 havi díjért cserébe 12 havi szolgáltatást kapnak olvasóink. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!