Előfizetői tartalom

Túlságosan szennyezőek a régi dízelek, nagyon nehéz lesz megtisztítani őket

Egyre több nagyvárosból tiltanák ki a régebbi dízeles autókat, mivel magas a károsanyag-kibocsátásuk. A probléma egyik megoldása az utólagos átalakítás lenne, ami azonban egyrészt rendkívül költséges, másrészt, mint ahogy egy friss tartósteszt is bizonyítja, az utólagosan beépített katalizátorokkal sem lesznek igazán tiszták a régi dízelek. Már csak azért sem, mert a katalizátorok nélkül a valóságban a hivatalos határérték többszörösét éri el a károsanyag-kibocsátásuk, ezzel pedig a legjobb utólagosan beépített katalizátorok sem tudnak mit kezdeni.

Tartós tesztAz ADAC 2018-ban végzett méréseket olyan autókon, amelyeket utólagosan szereltek fel SCR katalizátorral. Akkor az eredmények azt mutatták, hogy a tesztben szereplő Euro 5-ös besorolású autók nitrogénoxid-kibocsátása 50-70 százalékkal csökkenthető. A vizsgált autókat azóta is tesztelik, és mostanra 50 ezer kilométert tettek meg valós körülmények között, vagyis...

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja egy évre 29 845 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés