Előfizetői tartalom

Káprázatos magyar világsiker - Piacvezető szerepre tör az NNG

Szabics András Zsolt
A 2000-es évek közepén indították el Magyarországon a Nav N Go-t (mai nevén NNG-t), amely garázscégből mára globálisan is jegyzett névvé vált. A cég indulása után röviddel itthon piacvezetővé vált a kézi navigációs eszközök piacán, hiszen a felhasználói élményt tette zászlóshajójának, miközben olyan radikális költségcsökkentést tudott elérni, amelyre a riválisok képtelenek voltak. A recept külföldön is működött, azonban a válság több partnerüket is bedöntötte, ekkor döntöttek úgy a tulajdonosok, hogy új stratégiával állnak elő, és az autóiparra fókuszálnak. Balogh Péter, a cég megbízott vezérigazgatója irányította a stratégiaváltást, aki a Portfolio.hu-nak elmondta, hogy már jóval a riválisok előtt látták, hogy az autókba beépített navigációé a jövő, amelyért nem kell majd csillagászati összegeket fizetni. Saját és Európai Uniós forrásokból sikerült a szükséges beruházásokat végrehajtani, amelyek most fordulnak termőre. Több autóipari világmárka új modellje már NNG-s szoftverrel fut, a következő években a sor pedig egyre hosszabb lesz.

Gyors eredményeket hoz egy jó ötlet. Portfolio.hu: A navigációs iparágban globálisan is jegyzett név az NNG. Megosztaná velünk, hogy milyen ötlettől vezérelve gondolta úgy, hogy ezen a piacon érdemes megjelenniük? Balogh Péter: A történetet egy évtizeddel ezelőtt kell kezdenem, mivel az egész oda vezethető vissza, amikor több magyarral együtt Finnországban, a Nokiánál...

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja egy évre 29 845 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés