Előfizetői tartalom

Újabb orosz gigaholding: ezúttal a járműipar a cél?

"Már a régi rómaiak", szoktuk mondani. De hát ők se tudhattak mindent. "Divide et impera", hirdették egyebek mellett, és ez az elv tényleg működött. A mai orosz államkapitalizmus építészei azonban lassan egy esztendeje egy ezzel éppen ellentétes trendet hirdettek meg, amelyet a "fuzionálj és uralkodj!" szavakkal jellemezhetünk. Egyelőre nem úgy néz ki, hogy a 2008 novemberében elnöki rendelettel létrehozott, Szergej Csemezov irányítása alatt álló Rosztyehnologii nevű cégóriás tulajdonába adott, 19 szuperholdingba gyömöszölt 426 nagyvállalat eredményesebb lenne - de még időt és figyelmet igényel, mi sül ki belőle. Annál is inkább, mert az orosz gazdaság szinte minden stratégiailag fontos ágazatára kiterjedő összeolvadások magyar vállalatokat is érintenek vagy érinthetnek.

Az augusztus végén bejelentett legújabb összevonások az orosz gépjárműipar struktúráját változtatják meg. A Roszavto nevű új képződménynek a Rosztyehnologii a bejelentett tervek szerint átadja a Ladát gyártó AvtoVAZ 25 százalékos, a KamAZ 37, 8 százalékos, az Avtodizel 30 százalékos részvénycsomagját, valamint az Avtokomponyenti nevű holdingot szőröstül, bőröstül....

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja egy évre 29 845 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés