Előfizetői tartalom

Egy bankokon átívelő rendszer, amiből szinte minden magyar adatait lekérhetik

Portfolio
A digitális ügyintézés ma már alapelvárás a bankoknál, közműszolgáltatóknál, lízingcégeknél, pedig ahhoz, hogy az ügyintézéshez rendelkezésre álljanak a megfelelő, naprakész, hivatalos adatok digitális formában, valójában a háttérben össze kell kötni a szigetszerűen működő informatikai rendszereket.  Ezt a feladatot pedig – a legfontosabb pénzforgalmi rendszereink üzemeltetése mellett – a Giro Zrt. végzi el, évente több millió személyes adatunkat kérdezik le a szolgáltatásukon keresztül. Persze nem csak ügyintézéshez, hanem csalásmegelőzésre, adategyeztetésre, kockázatok szűrésére is felhasználják ezeket az adatokat.

Előzmények 1998-ban a Giro által alapított Girodat Credit Bureau nyugat-európai mintára kezdte el kiépíteni hitelreferencia szolgáltatási tevékenységét, amely a Giro mostani adatszolgáltatási tevékenységét, a Girinfót megalapozta. Ez az úgynevezett pozitív listás Credit Bureau a magánszemélyek adataira specializálódott, és célja az volt, hogy minden hitelkérelmet benyújtó...

Kedves Olvasónk!

Az Ön által keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.

Cikkarchívum előfizetés

1 854 Ft / hónap

  • Portfolio.hu teljes cikkarchívum
  • Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái