Jane Fraser, aki hamarosan a Citigroup új vezére lesz, egyik első átalakítási tervének a vagyonos ügyfeleket kiszolgáló üzletágat tűzte ki, mégpedig oly módon, hogy összevonnák a bankon belül a legvagyonosabb ügyfeleket és a kevésbé tehetős ügyfeleket kiszolgáló egységeket.
Eddig a Citigroup privátbanki részlegét (ahova több mint 25 millió dolláros vagyonnal kerülhetett be valaki) a bank intézményi ügyfelekkel foglalkozó csoportja vitte, míg a CitiGold márkát (amely lakossági vagyonrészleget öleli fel és minimum 50 ezer dolláros megtakarítás a belépési küszöb Amerikában), a lakossági bank irányította.
A bank vezetői most egy egységesített, globális vagyonkezelési egységet hoznának létre, amellyel a vagyonos ügyfelek teljes spektrumát lefednék. A cél az lenne, hogy a bank minél hamarabb bevonzza a nagy vagyonnövekedési potenciállal bíró ügyfeleket, akikből később privátbanki ügyfelek válhatnak.
Az, hogy Fraser egyik központi intézkedése éppen a vagyonkezelést öleli fel, nem meglepő, tekintve, hogy korábban a bank privátbanki részlegét vezette. A lap úgy tudja, hogy az ázsiai ügyfelek jelentik a fő célpontot, mivel a régióban a banknak már van lakossági és hitelkártya-üzletága is.
Magyarországot egyébként nem érinti a bank vagyonkezelési üzletágára vonatkozó újítás, ugyanis itthon a Citigroup már csak az intézményi ügyfeleket szolgálja ki, a privátbanki és lakossági divíziót már évekkel ezelőtt értékesítették az Erste Banknak.
Címlapkép: Shutterstock