A biztosítói piacon is hasonló folyamatok és diszruptív törekvések zajlanak, mint a fintech szektorban, ám a termékek sajátosságából adódóan mindez sokkal lassabban történik és a piaci adottságok is jobban kedveznek az inkumbens szereplőknek.
A CARE szemlélet
A megváltozott szemlélet szerint az „újhullámos” biztosítók sokkal nagyobb hangsúlyt fektetnek a személyre szabott szolgáltatások kialakításra és az ügyfélélményre. Ezt a törekvést a CARE (Convenience, Advice, REach) mozaikszó sűríti magában, amit a nagyobb szereplők is egyre inkább igyekeznek magukévá tenni.
- C: non-stop kényelem, ami gyors válaszidőt, valamint többcsatornás hozzáférést jelent a kötvényinformációkhoz és a számlavezetéshez
- A: tanácsadás, igényre szabott termékek, valamint a kockázati profil kezelése a szerződés teljes időtartama alatt
- RE: Az ügyfelek elvárják a biztosítóktól, hogy elérhetők legyenek és a preferenciáknak megfelelően érdemben foglalkozzanak velük
Az insurtech társaságok céja – az általános hatékonyságjavítás mellett – tehát az is, hogy ultraperszonalizált biztosítási kötvényeket kínáljon az ügyfeleknek, aminek lényegi eleme az adatgyűjtés és -elemzés. Ehhez viszont kifinomult technológiai háttérre van szüksége.
Nagy felfordulást hoznak az insurtechek
- A CARE szemlélet
- Milyen technológiákat használ az insurtech szektor?
- Mire számíthatnak az új szereplők?
- Földcsuszamlásszerű átalakulás a piacon
- Hol történtek a legnagyobb innovációk?
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. A Signature PRO szolgáltatás havi díja 2 990 forint. A hozzáférés egy évre is megvásárolható, amelynek díja 29 845 forint, az éves előfizetés keretében tehát 10 havi díjért cserébe 12 havi szolgáltatást kapnak olvasóink. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!