Portfolio signature

Fintech szupersztárnak indultak, végül eltűntek a süllyesztőben

Portfolio
Mesés fintech-sikerekről, egyre halamozódó üzleti rekordokról szinte mindennap hallani. Annál kevesebb szó esik azonban azokról, akik valamiért nem tudtak helytállni a piaci versenyben. Pedig az ő történetük is tanulságokkal szolgál, és a javára válhat azoknak, akik fintech cég elindításában gondolkoznak. Cikkünkben összegyűjtöttük a fintechek bukásához vezető jellegzetes stratégiai hibákat, és néhány hírhedt esetet is bemutatunk.


Jellegzetes stratégiai hibák

A Wall Street Journal felmérése szerint a kockázati tőke által finanszírozott startupok 75 százaléka általában eltűnik a süllyesztőben. Arra nincsenek megbízható adatok, hogy a befuccsolt fiatal cégek hány százaléka volt fintech, viszont egy meglehetősen népszerű ágazatról van szó, így feljegyeztek pár emlékezetes kudarcot. A kockázati tőkés finanszírozás persze - nomen est omen - a kockázatvállalásról szól, de különösen súlyossá teszi a helyzetet, hogy az összeomlás sokszor közvetlenül azután következik be, hogy a cégek már biztosították maguknak a szükséges finanszírozást.

Az teszi különösen érdekessé a bukás-sztorikat, hogy kockázati tőkéhez jutni nem egyszerű feladat. Ezeket a pénzeket azért nem helikopterről szórják. A cégeknek számos olyan követelményt kell teljesíteniük és bemutatniuk a kockázati tőketársaságoknak, amellyel meggyőzően tudják demonstrálni, hogy helyük van az üzleti versenyben, és a sikerükre érdemes komoly összegekkel fogadni.

Éppen ezért, ha egy fintech megbukik – és a piaci verseny mechanizmusaiból fakadóan ez időnként természetszerűen bekövetkezik – akkor érdemes megvizsgálni, hogy milyen stratégiai vagy üzleti modell tervezési mulasztás, esetleg környezeti tényező áll a háttérben.

Fintech szupersztárnak indultak, végül eltűntek a süllyesztőben

  • Jellegzetes stratégiai hibák
  • Híres bukások

Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!

Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. A Signature PRO szolgáltatás havi díja 2 990 forint. A hozzáférés egy évre is megvásárolható, amelynek díja 29 845 forint, az éves előfizetés keretében tehát 10 havi díjért cserébe 12 havi szolgáltatást kapnak olvasóink. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva! További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés