Portfolio signature

Fintech szupersztárnak indultak, végül eltűntek a süllyesztőben

Portfolio
Mesés fintech-sikerekről, egyre halamozódó üzleti rekordokról szinte mindennap hallani. Annál kevesebb szó esik azonban azokról, akik valamiért nem tudtak helytállni a piaci versenyben. Pedig az ő történetük is tanulságokkal szolgál, és a javára válhat azoknak, akik fintech cég elindításában gondolkoznak. Cikkünkben összegyűjtöttük a fintechek bukásához vezető jellegzetes stratégiai hibákat, és néhány hírhedt esetet is bemutatunk.


Jellegzetes stratégiai hibák

A Wall Street Journal felmérése szerint a kockázati tőke által finanszírozott startupok 75 százaléka általában eltűnik a süllyesztőben. Arra nincsenek megbízható adatok, hogy a befuccsolt fiatal cégek hány százaléka volt fintech, viszont egy meglehetősen népszerű ágazatról van szó, így feljegyeztek pár emlékezetes kudarcot. A kockázati tőkés finanszírozás persze - nomen est omen - a kockázatvállalásról szól, de különösen súlyossá teszi a helyzetet, hogy az összeomlás sokszor közvetlenül azután következik be, hogy a cégek már biztosították maguknak a szükséges finanszírozást.

Az teszi különösen érdekessé a bukás-sztorikat, hogy kockázati tőkéhez jutni nem egyszerű feladat. Ezeket a pénzeket azért nem helikopterről szórják. A cégeknek számos olyan követelményt kell teljesíteniük és bemutatniuk a kockázati tőketársaságoknak, amellyel meggyőzően tudják demonstrálni, hogy helyük van az üzleti versenyben, és a sikerükre érdemes komoly összegekkel fogadni.

Éppen ezért, ha egy fintech megbukik – és a piaci verseny mechanizmusaiból fakadóan ez időnként természetszerűen bekövetkezik – akkor érdemes megvizsgálni, hogy milyen stratégiai vagy üzleti modell tervezési mulasztás, esetleg környezeti tényező áll a háttérben.

Fintech szupersztárnak indultak, végül eltűntek a süllyesztőben

  • Jellegzetes stratégiai hibák
  • Híres bukások

Kedves Olvasónk!

Támogasd te is a minőségi gazdasági tartalomgyártást!

Ez az elemzés a Portfolio Signature cikkei közé tartozik. A cikk folytatódik, de csak egyedi előfizetéssel olvasható.

A Signature tartalmakhoz való hozzáférés díja havi előfizetéssel 2 490 forint. Az éves előfizetés díja 29 845 forint. Ezzel közvetlenül támogathatod a legmagasabb színvonalú gazdasági, üzleti újságírást.

Signature előfizetés

Általános Szerződési Feltételek   |   Gyakran felmerülő kérdések