Portfolio signature

Íme a technológia, amellyel a bankok tűpontosan kitalálják, mit fogsz megvenni

A mesterséges intelligencia által vezérelt hiperperszonalizációnak nevezett újítás egyre gyakrabban kerül szóba a banki szolgáltatásfejlesztés kapcsán. A bankok különösen jó adottságokkal rendelkeznek, hogy kihasználják a módszerben rejlő előnyöket. A piaci folyamatok egyértelműen ebbe az irányba mutatnak, és a hiperperszonalizáció ma már a túlélés egyik feltételévé vált a versenyben. Érdekes módon ezzel a kifinomult ügyfélcentrikus megközelítéssel a bankok még a gyökereikhez is visszatalálhatnak: a reneszánsz Itáliába.
Lépjen szintet vállalkozásával, éljen a hatékonyságnövelés teljes eszköztárával az AI-tól az energiahatékonyság-javításig!

Az elmúlt években a mesterséges intelligencia fejlődésével, és annak a banki környezetbe való egyre erősebb beágyazódásával, a hiperperszonalizáció, ahogy azt a legnagyobb tanácsadó cégek kutatásai is mutatják, a verseny és a túlélés egyik feltételévé vált: 

  • A Deloitte szerint a hiperperszonalizáció már nem lehetőség, hanem szükségszerűség a digitális gazdaságban, a bankok pedig különösen a jó adottságokkal rendelkeznek, hogy ki tudják használni az új módszer előnyeit. 
  • Az EY szerint az ügyfelek egyre jobban ismerik a nyílt bankolás lehetőségeit, és ennek megfelelően az adatmegosztástól, és a különböző ösztönzőrendszerekről is többet tudnak. Mivel jobban informáltak, többet is várnak el az adataik megosztásáért cserébe.  
  • A McKinsey tanulmánya szerint a banki hiperperszonalizáció akár 50 százalékkal is csökkentheti az akvizíciós költségeket, a bevételeket 5-15 százalékkal növelheti, és a marketingkiadások hatékonyságát 10-15 százalékkal javíthatja. 

Az ügyfelek elvárásai az elmúlt két évben gyorsan változtak. Sok bank azonban nem tudott megfelelni azoknak a kívánalmaknak, amelyek valódi értéket és kényelmet várnak az adatok megosztásáért cserébe. Az ügyfeleket bosszantja, hogy gyakran irreleváns ajánlatokat kapnak olyan termékekről, amelyek nem is érdeklik őket. 

A Salesforce által készített felmérés szerint az ügyfelek kétharmada elvárná a pénzintézetétől, hogy jobban értse az egyedi igényeit, az ügyfelek fele pedig teljesen személyre szabott szolgáltatásokat szeretne. Nagy tömegben a személyre szabás nehezen kivitelezhető, de az automatizáció és a mesterséges intelligencia ezt is skálázhatóvá teheti.  

Íme a technológia, amellyel a bankok tűpontosan kitalálják, mit fogsz megvenni

  • Mi is pontosan a banki hiperperszonalizáció?
  • Mire használhatják?
  • Milyen piaci folyamatok állnak a háttérben?
  • Milyen előfeltételeket kell teljesíteni hozzá?
  • Vissza a gyökerekhez

Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!

Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. A Signature PRO szolgáltatás havi díja 2 990 forint. A hozzáférés egy évre is megvásárolható, amelynek díja 29 845 forint, az éves előfizetés keretében tehát 10 havi díjért cserébe 12 havi szolgáltatást kapnak olvasóink. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés