A Deutsche Bank, Németország legnagyobb bankja a 2008-as globális pénzügyi válság idején kezdte meg a Postbank felvásárlását. A kiterjedt ügyfélköréről és a német postarendszerhez való mély kötődéséről ismert Postbank több éven át kihívást jelentő integrációnak bizonyult a Deutsche Bank számára.
Júliusban a Deutsche Bank bejelentette, hogy sikeresen lezárta a Postbank integrációjának utolsó szakaszát. Alig két héttel később azonban a BaFin, a folyamatot felügyelő szabályozó hatóság jelentős zavarokról számolt be a Postbanknál:
ezek a zavarok többek között az online szolgáltatások működési gondjait, az ügyfélszolgálat elérhetőségének nehézségeit és az ügyintézési idők meghosszabbodását jelentették.
A BaFin figyelmeztetett, hogy amennyiben szükségesnek ítéli, végrehajtja a szükséges felügyeleti intézkedéseket.
Mark Branson, a BaFin vezérigazgatója azonban továbbra is bírálta a Deutsche Bankot az előbb említett problémák miatt. A Sueddeutsche Zeitung című német lapnak kedden megjelent interjúban Branson "elfogadhatatlannak és példátlannak" nevezte a helyzetet. A vezér kiemelte: a Deutsche Bankra jóval több panasz érkezett az elmúlt időszakban, mint az egy intézményre jutó átlagos mennyiség.
Branson sürgette a banki tisztviselőket, hogy haladéktalanul foglalkozzanak ezekkel a problémákkal és orvosolják azokat. A kritikákra és az ügyfélpanaszokra válaszul a Deutsche Bank bocsánatot kért az okozott kellemetlenségekért, és közölte, hogy dolgoznak a megoldáson.
Forrás: Reuters
Címlapkép forrása: Getty Images