A több mint 20 millió forint összdíjazású, Csányi Sándor, az OTP elnök-vezérigazgatója által alapított díjat három kategóriában - általános iskola alsó tagozat, felső tagozat, valamint középiskola - ítélték oda.
A díj alapítását egy évvel ezelőtt jelentette be Csányi Sándor, az OTP Fáy András Alapítvány fennállásának 30. évfordulója alkalmából tartott ünnepi megemlékezés keretében.
A közel 300 beérkezett pályázat a legkülönfélébb oktatási területekhez kapcsolódik: alapkészségek (írás, olvasás, matematika), logopédia, zene, képzőművészet, történelem, STEM tárgyak, atomfizika, nyelvtanulás, agrártananyagok, egészségre nevelés és személyiségfejlesztés. Az eseményen részt vett Varga Mihály pénzügyminiszter és Kandrács Csaba, a Magyar Nemzeti Bank alelnöke is - olvasható a közleményben.
Az Aáry-Tamás Lajos oktatási ombudsman, Csányi Péter, az OTP Bank vezérigazgató-helyettese, Csejtei Ildikó, az OTP Fáy Alapítvány ügyvezetője, Érdi Péter számítógépes agykutató, valamint Polgár Judit nyolcszoros sakkolimpikon által alkotott zsűri döntése alapján arany fokozatú elismerést kapott Mészáros Zsuzsanna budapesti rajztanár, Csányi Csilla Zita győri logopédus, valamint a Redmenta Edutech Kft. Ezüst díjat nyertek a Szegedi Tudományegyetem Neveléstudományi Intézetének és az MTA-SZTE Digitális Tanulási Technológiák Kutatócsoportnak a munkatársai, továbbá Csóti Melinda kecskeméti pedagógus és tanítványa, Kovács István, valamint a Herman Ottó Intézet és a Multilearn Digitális Tartalomszolgáltató Kft. csapata. Bronz díjban részesült a Köninger Szilárd Junior Príma-díjas építész által képviselt CAN Architects, a Makerspace Központi Digitális Alkotóműhely, valamint Zsigó Zsolt Miklós, nyíregyházi matematika – fizika szakos tanár. A nagydíjat a Redmenta Edutech mesterséges intelligencia-alapú tartalomkészítő alkalmazásának fejlesztői vehették át. A zsűri egy különdíjat is odaítélt Versényi Anna debreceni tanár-pszichológus kamaszok számára kifejlesztett, önsértés megelőző, mentális egészség helyreállítását célzó programjának. A végeredmény a beadott pályázatok minőségére, a kezdeményezés pedagógiai és innovációs értékére, hatókörére, valamint az eredményességére adott pontszámok alapján alakult ki.
Ahhoz, hogy a magyar oktatási rendszer megbízható, sőt, egyre jobb felkészültségű szakembereket neveljen, nemcsak minőségi felsőoktatásra, de biztos alapokra: színvonalas, a tehetséggondozás mellett a hátrányból indulók felzárkóztatására is alkalmas alap- és középfokú oktatásra van szükség. Meggyőződésem, hogy ez utóbbi egy demokratikus, egészséges társadalom fundamentuma is - mondta az eseményen Csányi Sándor. Az idén először kiosztott OTP Fáy Oktatási Innovációs Díjjal arra irányítjuk rá a figyelmet, hogy a magyar iskolákban színvonalas innovációs munka folyik, sok pedagógus dolgoz ki és használ új, jövőbemutató módszereket, amelyeket jó gyakorlatként érdemes szélesebb körben is megismertetni - tette hozzá.
A jelentős pénzjutalommal járó díjjal a pedagógusokat és oktatási szakembereket arra bátorítjuk, hogy olyan új eszközöket, megközelítéseket alkalmazzanak, amelyek fokozzák a tanulás eredményességét, a tanítás minőségét, és hozzájárulnak a 21. századi kompetenciák, köztük a digitális műveltség elsajátításához - fogalmazott ünnepi beszédében az OTP elnöke.

Az, hogy már első évben ilyen sok, közel 300 pályázat érkezett, minket is meglepett. Ez az érdeklődés nemcsak azt jelenti számomra, hogy jelentős innovációs tevékenység zajlik a magyar oktatásban, hanem azt is, hogy sok lelkes, motivált pedagógus van, akiknek szükségük van az elismerésre” - mondta Csejtei Ildikó, az OTP Fáy Alapítvány ügyvezetője.
Címlapkép forrása: Schumy Csaba via OTP Fáy András Alapítvány