Ilyen még nem volt Magyarországon: megjelent a pénzkérési szolgáltatás, néhány érintéssel utalhatunk egymásnak
Bank

Ilyen még nem volt Magyarországon: megjelent a pénzkérési szolgáltatás, néhány érintéssel utalhatunk egymásnak

Portfolio
Megjelent az NFC és QR-kód alapú pénzkérési szolgáltatás, amellyel a lakossági ügyfelek néhány érintéssel, gyorsan, simán és díjmentesen kérhetnek pénzt – csak a mobilapplikációjukra van ehhez szükség.

Az OTP Bank Magyarországon elsőként tette elérhetővé az NFC vagy a QR-kód segítségével történő pénzkérést, a „Pénzkérés simán” szolgáltatást, amely az Azonnali Fizetési Rendszerre épülő qvik fizetési megoldást alkalmazza, így minden hazai bank mobilbanki alkalmazásával működik. A tranzakció másodpercek alatt teljesül, és díjmentes mindkét fél számára – közölte a pénzintézet.

A „Pénzkérés simán” szolgáltatás a hitelintézet MobilBank alkalmazásának „Utalás” menüpontjában érhető el. A folyamat egyszerű és biztonságos: az ügyfél megadja a kívánt összeget, majd összeérinti telefonját a másik fél készülékével (NFC) vagy QR-kódot generál, amit a másik fél beolvas.

A pénzkérés automatikusan megjelenik a fizető fél mobilbankjában, akinek a jóváhagyása után azonnal teljesül a fizetés.

Egy-egy kérés legfeljebb 500 000 forintig indítható, naponta maximum 20 alkalommal, iOS és Android rendszeren egyaránt.

„A szolgáltatás iránt már most nagy az érdeklődés: az ügyfeleink az október 1-ji indulás óta több mint 20 ezer sikeres tranzakciót valósítottak meg, több mint 700 millió forint értékben” – mondta el Csányi Péter vezérigazgató.

Csányi Péter
OTP Bank, vezérigazgató
Csányi Péter közgazdász, vállalatirányítási és pénzügyi szakértő. 2016 augusztusa óta ügyvezető igazgatóként vezette az OTP Bank digitális értékesítésért és fejlesztésért felelős igazgatóságát. 2
Tovább
Csányi Péter közgazdász, vállalatirányítási és pénzügyi szakértő. 2016 augusztusa óta ügyvezető igazgatóként vezette az OTP Bank digitális értékesítésért és fejlesztésért felelős igazgatóságát. 2 Tovább

„Fontos mérföldkövet jelent az új, innovatív fizetési megoldások elterjedésében a most bevezetett szolgáltatás, amely nemcsak biztonságos és gyors, de ingyenes és egyszerűen is használható a mindennapokban, azaz rendkívül ügyfélbarát. Minden adott ahhoz, hogy a következő időszakban tovább bővüljenek a qvik használatának lehetőségei” – tette hozzá Virág Barnabás, a Magyar Nemzeti Bank alelnöke.

Virág Barnabás
Magyar Nemzeti Bank, alelnök
Virág Barnabás 2020. június 22-től a Magyar Nemzeti Bank monetáris politikáért, pénzügyi stabilitásért és nemzetközi kapcsolatokért felelős alelnöke. 2015-től az alelnöki kinevezéséig az MNB Monetáris
Tovább
Virág Barnabás 2020. június 22-től a Magyar Nemzeti Bank monetáris politikáért, pénzügyi stabilitásért és nemzetközi kapcsolatokért felelős alelnöke. 2015-től az alelnöki kinevezéséig az MNB Monetáris Tovább

A legnagyobb hazai hitelintézet megbízásából készült felmérés szerint a magyarok mintegy 60%-a feszélyezve érzi magát, ha pénzt kell (vissza)kérnie valakitől, minden ötödik válaszadó pedig tabutémának tartja ezt. A felmérés szerint az emberek 46%-a finoman figyelmezteti azt, aki nem fizeti vissza időben a tartozását, de 45% inkább nem szól, és sokszor türelmesen vár, miközben kellemetlenül érzi magát. A legkellemetlenebbnek azt tartják, ha pénzt kell elkérniük vagy visszakérniük egy távolabbi ismerőstől vagy kollégától, ezt követi a közeli baráttól való pénzkérés, míg családon belül már jóval könnyebben kezeljük az elszámolási helyzeteket.

A digitális megoldások viszont sokak számára nyújtanak könnyebbséget: a válaszadók több mint egyharmada (36%) szerint ezek jelentősen, ötödük (21%) szerint kisebb mértékben megkönnyítik a pénzkérés helyzetét, hiszen a folyamat így gyorsabb, kevésbé személyes és feszengésmentes. Azok, akik rendszeresen használnak mobilbankot vagy fizetési applikációkat, jóval magabiztosabban rendezik digitálisan pénzügyeiket.

A fejlesztés jól illeszkedik a digitális bankolásban tapasztalható trendekhez is. A bank ügyfeleinek 73%-a használ mobilbankot, 52%-uk hetente többször is, és 10-ből 3 ügyfél kizárólag a mobilján bankol. A lakossági ügyfelek ma már az esetek elsöprő többségében, átlagosan 93-94%-ban a mobilbankból indítják eseti jellegű belföldi forint utalásaikat.

Az új szolgáltatás így nem csupán technológiai újítás, hanem egy kulturális változás elindítója is lehet: segít lebontani a pénzkéréshez kapcsolódó gátakat, és egy új, természetesebb módját teremti meg a hétköznapi elszámolásnak – vélik a baknál.

A címlapkép illusztráció. Címlapkép forrása: Getty Images

Holdblog

Forradalom a konnektorban

Megint mi vagyunk a Nyugat és a Balkán kereszteződése. Nyugatról érkezve nálunk vannak az első lila foltok, keletről haladva itt vannak az első kékek. Egyszeri... The post Forradalom a konnektor

Kasza Elliott-tal

Comcast Corporation - elemzés

Upgrade-eltem a roic.ai előfizetésemet, már API-n keresztül tudok lekérdezni egy csomó adatot (írok majd a tapasztalataimról), és egy tesztelés keretében újra elkészítettem az októberi Top10

SZOLNOK - Finanszírozás a gyakorlatban

SZOLNOK - Finanszírozás a gyakorlatban

2025. október 21.

A mindent meghatározó döntés

2025. október 21.

Portfolio Banking Technology 2025

2025. november 4.

Portfolio Property Awards 2025

2025. november 5.

Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Díjmentes előadás

Tőzsde kezdőknek: Hogyan ne égesd el a pénzed egy hét alatt!

A tőzsde világában a lelkesedés könnyen drága hibákhoz vezethet – előadásunk abban segít, hogy kezdőként is megértsd a legfontosabb alapelveket, felismerd a kockázatokat, és elkerüld, hogy egy hét alatt elolvadjon a megtakarításod

Ez is érdekelhet