Előfizetői tartalom

Januárban jön az új szabályozás, és mindenki csak kapkodja a fejét

Árgyelán Ágnes, London
Január 3-án lép életbe a MiFID 2 az EU-ban, de nincs könnyű dolguk a termékeket készítőknek és értékesítőknek sem, sok még a megválaszolatlan kérdés a célpiaccal, az ösztönzőkkel és az ügyfelek tájékoztatásának fokozataival kapcsolatban is. A Fidelity szakértői szerint több aggályos pont van jelenleg is, és bár voltak az Esmával konzultációk, továbbra sincs egyértelmű értelmezés egyes MiFID 2-es kitételeknél.

A fontosabb meglátások: Nagy dilemmát jelent, hogy független vagy függő tanácsadóként dolgoznak-e a cégek, előbbi ugyanis semmilyen ösztönzőt nem fogadhat el a termékek értékesítéséért. Vannak olyan országok és régiók, ahol már a MiFID előtt is jelentősen korlátozták a tanácsadók munkáját és a termékértékesítésért járó jutalékokat, sőt, egyesek teljesen...

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja egy évre 29 845 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés