Photography: Christoph BauerPostproduction: Wagnerchic – www.wagnerchic.com
Befektetés

Tényleg kinyírja a Porsche a Teslát?

Szerdán mutatták be a Porsche első teljesen elektromos sportautóját, a Taycant. Az új modell kapcsán eszembe jutott néhány dolog, gondoltam, leírom.

A németországi bemutatóról készített helyszíni beszámolónk itt olvasható.

  1. A címben feltett kérdésre a válasz az, hogy nem, önmagában a Taycan megjelenése nem jelenti a Tesla végét, sőt, a Porsche elektromos sportautója jó reklámot csinálhat általában az elektromos autózásnak. Ha felpörög a termelés, akkor a Porsche éves szinten 30-40 ezer Taycant gyárthat és értékesíthet, ami Porsche léptékkel sok (tavaly 256 ezer autót adtak el), a globális autóipiacon azonban elfér, vagyis egyelőre van hely mindkét gyártónak.
  2. A Taycan bemutatója abból a szempontból fontos volt, hogy most először árazták be a Teslát. Az eddigi elektromos konkurensek, mondjuk az i3-as BMW, a Nissan Leaf vagy az elektromos Hyundai Kona több paraméter alapján nem abban a ligában versenyeznek, mint mondjuk egy Model S, most viszont egy nagyon hasonló, hosszú, széles, nehéz, de gyors és eszement gyorsulású elektromos autó érkezett a piacra, nem véletlenül beszélt már a Taycan bemutatója előtt is mindenki a Porsche-Tesla csatáról.
  3. A Tesla Model S-ről eddig is tudtuk, hogy zseni, de mivel eddig nem volt igazi versenytársa, nehéz volt megmondani, hogy mennyire. Most kiderült, hogy nagyon. A 2012-ben (!) bemutatott autó 2016-tól elérhető csúcsváltozata 2,6 másodperc alatt van százon. Hamarabb, mint a most bemutatott Taycan. A két autó méretei nagyon hasonlóak, 5 méter hosszú, 2 méter széles és 2,3 tonna körüli súlyú bálna mind a kettő, csak közben a Tesla jobban gyorsul, jóval nagyobb a hatótávja, és sokkal több helyet kínál, elől, hátul és a csomagtartóban is. A Taycan 3 évvel később érkezett, és a fontosabb paraméterek alapján papíron nem lett jobb autó, mint a Model S.
  4. Az, amit eddig a Tesla, mostantól pedig már a Porsche is tud, hamarosan a többiek is tudni fogják. Az elektromotor karakterisztikájából adódóan az elektromos autók nagyon gyorsak, csak idő kérdése, hogy megjelenjenek akár hasonló paraméterekkel a mostaniaknál jóval olcsóbb autók, önmagában az elektromosautó-gyártás hamarabb commodity-vé válik majd, mint azt a belsőégésű motoros autóknál láttuk, egyszerűen azért, mert az elektromotor jóval egyszerűbb felépítésű, így az iparági belépési korlát lényegesen alacsonyabban van, idővel a sportautógyártók elektromos piaca is gyorsan szűkülhet.
  5. A németek nem hülyék, akkor léptek, amikor a technológia már elég érett, amikor a környezetvédelmi szabályok már eléggé szorongatnak, és amikor a fogyasztók már felkészültek valami újra. Jó időzítéssel érkezik a Taycan a piacra.
  6. A Taycan félelmetes menettulajdonságai újra eszünkbe juttatják, hogy mennyire nagy élmény elektromos autóval közlekedni. Hogy veszettül gyorsul, hogy azonnal reagál, hogy azt, és akkor csinálja, amikor akarjuk. Előbb-utóbb az átlagemberek szintjére is leszivárog majd az elektromos autók semmihez sem hasonlítható vezetési élménye (igen, hang nélkül is tud örömet okozni), és már nem mondjuk egy sportosnak mondott 180+ lóerős benzines autóra kell vágyni, hogy vezetés közben vigyorgást okozzon, hanem elég majd egy átlagos elektromos autó is.
  7. A Taycan jóval drágább lett, mint a Teslák, a csúcsmodell, a Turbo S 185 ezer eurótól indul, felmerülhet a kérdés, hogy túlárazta-e a Porsche az új autót? Szerintünk nem, egy Porschét a jelenlegi saját kínálathoz kell árazni, ráadásul úgy, hogy profitot termeljen. A márka brutálisan erős, a Porsche vásárlóknak kvázi nem számít az ár, ők minden szempontból prémium minőséget várnak el, legyen az a karakteres dizájn, az elsőosztályú anyaghasználat a beltérben vagy hogy egymás után 20-szor is tudjon 0-ról 200-ra gyorsulni az autó. A Taycan ezt mind tudja.
  8. És ha már árazás: a Tesla elképesztő dolgokat hozott létre az elmúlt bő másfél évtizedben, de a cégben gyakorlatilag permanensen benne van a bukás lehetősége, értelmezhető profitot még nem csinált, a befektetők és a hitelezők bizalma és pénze nélkül már valószínűleg sehol sem lenne. A Porsche megközelítése egészen más, ott a cél az, hogy az iparágban vezető marzsok lehetőleg továbbra is magasan maradjanak, hogy lehetőleg minden modell megálljon a lábán, a Taycan is részben ezért kerül jóval többe, mint egy Tesla.
P19_0572_a5_rgb
Photography: Christoph BauerPostproduction: Wagnerchic – www.wagnerchic.com
P19_0582_a5_rgb
Karácsony Gergely főváros
ujszulott
e-cigi
Megszolalt a kormany gigantikus brusszeli buntetetesrol1500
DLAPE20190501316
borisjohnson
ubsermotti
Népszerű
Tematikus PR cikk
Friss hírek TÖBB FRISS HÍR
Online kurzus
Akár 100 000 Ft-al elkezdhető, hosszú távú megtakarítási módszer.
Online előadás
Tudatos tervezés és stratégia nélkül nincs tőzsdei siker!
Portfolio hírlevél
Ne maradjon le a friss hírekről!
Iratkozzon fel megújult, mobilbarát
hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Kiadó modern irodaházak

Az iroda ma már több, mint egy munkahely. Találják meg most cégük új otthonát.

Infostart.hu
2019. november 14.
Portfolio Banking Technology 2019
2019. november 20.
Office Stage - Út a hatékony irodához
2019. november 20.
Big Office Day Konferencia 2019
2019. november 20.
Big Office Consumption Based IT 2019
varga mihály_mti