facebook pay
Befektetés

A világ legkomolyabb adatbányáját építi fel a Facebook új dobása

A világ legkifinomultabb hirdetés-targetálási adatbázisát építi fel a Facebook az új fizetési szolgáltatásának köszönhetően. A közösségi oldal most már nem csak azt fogja tudni, hogy milyen témákat kedvelünk és milyen hirdetésekre kattintunk, hanem azt is pontosan tudja majd a Facebook Payen keresztül, hogy milyen termékekért, szolgáltatásokért vagyunk hajlandók pénzt kiadni és azt is, hogy mennyit. Ha nem is jön össze a Libra-projekt, a Facebook Pay-jel masszív hirdetési bevételekre tehet szert a közösségi oldal.
A legmodernebb IT-rendszerekről is szó lesz a Big Office Consumption Based IT 2019 szemináriumán. Regisztráljon Ön is!

Mémek és szelfik mellett most már pénzt is küldhetsz

A napokban jelentette be a Facebook, hogy fizetési szolgáltatást indít Facebook Pay néven, ami elérhető lesz a Facebookon, a Messengeren, az Instagramon és a WhatsAppon keresztül is. A Facebook Paynek köszönhetően pénzt tudunk küldeni más felhasználónak, illetve vásárolni és adományozni is tudunk rajta keresztül anélkül, hogy újra és újra megadnánk a kártyaadatainkat minden egyes tranzakcióhoz.

Egyelőre a Facebook Pay még csak amerikai felhasználóknak elérhető, számukra a szolgáltatás úgy működik, hogy

  • rányomunk a beállítások gombra, itt kiválasztjuk a Facebook Pay-t,
  • hozzárendelünk egy fizetési módszert (bankkártyát, hitelkártyát vagy PayPalt),
  • és legközelebb, amikor vásárolni akarunk valamit vagy pénzt akarunk küldeni, már használni tudjuk a szolgáltatást.

Korábban is lehetett pénzt küldeni a Messengeren keresztül (amerikai felhasználóknak legalábbis elérhető volt ilyen funkció), a mostani szolgáltatás annyiban más, hogy a bankszámlák helyett kártyákat (beleértve a hitelkártyákat) is lehet majd csatolni a rendszerhez, illetve össze tudjuk kapcsolni a PayPal-lel és a Stripe-pal is.

A Facebook állítólag PIN-alapú és biometrikus adatokat használó azonosítással is védi majd a Facebook Pay-en tárolt kártyaadatainkat, állítólag ezeket el sem menti a közösségi oldal.  

Sosem látott adat-aranybánya nyílt

A Facebook a pénzküldésért nem számít majd fel semmilyen díjat (ellentétben például a Viberrel, ahol a pénzküldésért 79 forintot, 3000 forint fölött pedig 79 forint + 1,5%-ot kell fizetnünk, ami még a banki díjakat is meghaladja), a számlavezetést pedig továbbra is a bankunk végzi majd, így a Facebook ezért sem számít fel díjat.

Persze nem karitatív szolgálat a közösségi médiaoldal: szinte teljesen egyértelmű, hogy a fizetési rendszer az adatainkat értékesíti majd. A Facebook bevételeinek 98%-át hirdetésekből szerzi, egy felhasználó költési szokásainak elemzésével pedig sokkal jobb profilt tud építeni a közösségi médiafelület hirdetőinek, mintha csak azt mérik, hogy ki milyen hirdetést kattint.

Vagyis a Facebook Paynek köszönhetően a közösségi oldal már nem csak azt tudja majd, hogy milyen témákat kedvel vagy milyen hirdetéseket kattint a felhasználó, hanem pontosan látja majd, hogy mikor, hol, mit, mennyiért vásárol.

Mindez hosszútávon elképesztően vonzóvá teheti a Facebookot a hirdetők szemében, hiszen sokkal precízebben tudják majd megcélozni hirdetéseikkel a felhasználókat, mint bármikor máskor a múltban, ez pedig a közösségi médiaoldal bevételeit is radikálisan megdobhatja.

Ez is a Libra sorsára jut?

A Facebook Payt többen is a közösségi oldal sokat kritizált kriptopénz-projektjének, a Librának felvezetőjeként látják, a vállalat nyomatékosította, hogy ez egy teljesen független projekt, amely meglévő infrastruktúrán fut majd.

A Librát többek közt az amerikai hatósági szervek, politikusok, a Fed és EU-s intézmények is hevesen kritizálták, mivel egyrészt biztonsági aggályaik vannak a kriptodevizával kapcsolatosan, másrészt pedig aggódnak amiatt, hogy a Facebook „coinja” a dollár és / vagy euró alternatíváját képezheti, mellyel lényegében a monetáris politikát kicsavarná a jegybankok kezéből a közösségi médium.

A Facebook Paynél szó sincs egy alternatív devizáról, blockchainről vagy kriptóról, ennek ellenére nem kizárt, hogy itt is lesz majd bőven olyan szereplő a piacon, aki az adatkezelés miatt aggódik. A közösségi oldal jó eséllyel nem fog semmilyen konkrét fizetési adatot átadni a hirdetőknek, hanem inkább „tömbösítve” kezeli majd őket: vagyis a hirdetőknek lesz majd lehetősége például megcélozni olyan felhasználókat, akik unikornisos pulóvert rendeltek a Wishről 20 dollárért, de nem fogják tudni konkrétan, hogy kik voltak ezek.

Persze volt már a múltban is olyan, hogy a Facebook masszív mennyiségű érzékeny felhasználói adatot adott ki törvénytelenül a hirdetőinek, így nem éppen nevezhetők alaptalannak a közösségi oldal adatkezelési gyakorlatával kapcsolatos aggályok.

Címlapkép: Chesnot/Getty Images

donaldtrump
ott_one_2019_1500x844
horvátország
seychelle szigetek strandoló lány
szakács étterem restaurant
cimlap_rossz
budapest lánchíd_getty
20191130_141657
Népszerű
Friss hírek TÖBB FRISS HÍR
Online kurzus
Akár 100 000 Ft-al elkezdhető, hosszú távú megtakarítási módszer.
A legjobb karácsonyi ajándék
Az alapoktól a trendkövető kereskedési stratégiákig kísér a könyv.
Portfolio hírlevél
Ne maradjon le a friss hírekről!
Iratkozzon fel megújult, mobilbarát
hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Eladó új építésű lakások

Válogass több ezer új lakóparki lakás közül Budán, Pesten, az agglomerációban, vagy vidéken.

Infostart.hu

Értékpapír üzletkötő

Értékpapír üzletkötő
2020. február 27.
Építőipar 2020
2020. április 7.
Portfolio-MAGE Járműipar 2020
bika wall street tőzsde