virágcsokor temetés
Befektetés

Másfélszeresére növelte a GVH a temetési biztosítóra kiszabott bírságot

Portfolio
Egy korábbi versenyhatósági döntés felülvizsgálatát követően a Gazdasági Versenyhivatal jelentősen megemelte az időskorúakat célzó külföldi biztosítót, a Red Sands Life Assurance Companyt és magyar ügynökét, a 4Life Directet sújtó, megtévesztő reklámok miatt kiszabott bírságot - írja a GVH közleményben.

A Gazdasági Versenyhivatal 2015 decemberében úgy döntött, hogy a gibraltári székhelyű Red Sands Life Company (Europe) Limited által nyújtott és a 4Life Direct Kft. által közvetített Időskori Biztonság életbiztosítás reklámkampányával a két vállalkozás megtévesztette a megcélzott időskorú fogyasztókat 2012 decembere és 2015 májusa között, mert félretájékoztatta őket a biztosítást nyújtó vállalkozás kilétét tekintve (azt a látszatot keltette, hogy a szolgáltatást a 4Life Direct Kft. nyújtja, és nem a Magyarországon képviselettel és fiókkal sem rendelkező Red Sands Life Assurance Company (Europe) Limited.), illetve arról is, hogy a biztosítás minden konstrukciója érdemi anyagi segítséget jelenthet-e a temetési és egyéb költségek fedezéséhez. Erről itt írtunk:

A reklámozó társaságok fellebbezése nyomán a Kúria megalapozottnak ítélte a Versenyhivatal döntését, ám arra kötelezte a Hivatalt, hogy új eljárásban külön vizsgáljon minden egyes reklámeszközt és értékelje, hogy azok megtévesztők voltak-e.

A megismételt eljárásban a GVH újfent megállapította, hogy a legtöbb, jelentős költségekkel közzétett reklám („Akár 3,5 millió forint készpénz, ami segíthet a temetkezési vagy más váratlan kiadásokban… már napi 100 Ft-tól…”) megtévesztően sugallta, hogy a biztosítás minden konstrukcióban érdemi segítséget jelent a temetési és egyéb költségek fedezéséhez, miközben az alacsonyabb havi díjakkal elérhető 50.000, illetve 100.000 Ft-os kifizetések nem voltak arányosak a hirdetésekben hivatkozott akár milliós nagyságrendű temetési és egyéb ráfordításokkal.

A GVH új döntésében ugyanakkor nem találta jogsértőnek néhány rövidebb, kisebb költségű televíziós reklám, valamint SMS-ek, e-DM levelek, teletext szövegek, Google Adwords hirdetések, szórólapok üzeneteit, mert azok nem tartalmaztak ígéretet hasonló nagyságrendű érdemi segítségre minden biztosított után.

A megismételt eljárásban a GVH mintegy 50 millió forinttal magasabb bírságot rótt ki: a függő ügynök 4Life Direct Kft.-vel szemben 61.500.000 Ft-ot, a Red Sands Life Assurance Company (Europe) Limited biztosítóval szemben pedig 88.500.000 Ft-ot. A kirótt összegek növekedését indokolta, hogy

  • a hatóságnak – figyelemmel a Kúria iránymutatására – magasabb reklámköltségeket kellett figyelembe vennie a bírságok számításánál,
  • a GVH bírságolási gyakorlatát rögzítő, jelenleg hatályos ún. bírságközlemény a korábbinál pontosabban rögzíti az enyhítő és súlyosító körülmények körét, valamint azok figyelembe vehető mértékeit,
  • az érintett termék sajátosságainak köszönhetően időközben nőttek a vállalkozások bevételei és azok aránya is változott, így kétszeresére nőtt a bírság maximálisan kiszabható összege a négy évvel korábbihoz képest.
intel logo company
koronavirus2
usacapitolium
imf
koronavirus2
ferihegyi reptér
koronavírus
forint200124
Friss hírek TÖBB FRISS HÍR
2020. február 27.
Építőipar 2020
2020. március 3.
Agrárium 2020
2020. március 5.
Biztosítás 2020
2020. március 10.
Investment, Wealth and Savings (IWS) 2020
Portfolio hírlevél
Ne maradjon le a friss hírekről!
Iratkozzon fel megújult, mobilbarát
hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Ügyvédek

A legjobb ügyvédek egy helyen

Infostart.hu

Szerkesztő - újságíró

Szerkesztő - újságíró

Event Driven Equity Analyst

Event Driven Equity Analyst

Privát banki tanácsadó

Privát banki tanácsadó
Esti webinárium
Közérthető előadás kezdőknek.
A tőzsdei könyv
Az alapoktól a trendkövető kereskedési stratégiákig kísér a könyv.
Szexuális zaklatás és erőszakoskodás a brit Deloitte-nál, kirúgták a tetteseket