panikolunk
Befektetés

Itt van három érdekes befektetés tőzsdei pánikban

Portfolio
A történelem egyik leggyorsabb medvepiacát elképesztő emelkedés követte idén a tőzsdéken, mostanra a vezető amerikai részvényindexek mind történelmi csúcsuk közelében állnak. A következő hónapokban azonban több olyan esemény - például az amerikai elnökválasztás vagy a Brexit - következik, amelyik turbulenciákat, esést hozhat a részvénypiacokon. Mutatunk három olyan részvényt, amelyet érdemes beválasztani a portfóliókba, ha jön az esés.
Portfolio Signature karácsonyra is!
A legfontosabb elemzések és exkluzív tartalmak a fa alá. Akár az utolsó pillanatban is megajándékozhatsz valakit egy éves Portfolio Signature előfizetéssel. Ha pedig egyszerre több ismerősnek, barátnak, családtagnak vásárolsz éves előfizetést, akkor van lehetőség mennyiségi kedvezményre is. Így azon túl, hogy az ünnepekre hasznos ajándékkal készülsz, még a minőségi gazdasági tartalomgyártást is támogathatod. Tudj meg többet

A befektetők egy része arra számít, hogy a koronavírus járvány ismételt berobbanása újabb lezárásokkal jár majd, a V alakú visszapattanás lehetősége végleg elveszik, és ezzel párhuzamosan újabb esés kezdődik a tőzsdéken.

Bár nem tudjuk, mit hoz a jövő, de nem kétséges, hogy -törvényszerűen- korrekció előbb-utóbb érkezik a tőzsdéken, és ha ez megérkezik, olyan növekedési kilátásokkal rendelkező erős vállalatok részvényeit érdemes keresni, amelyek a későbbiekben felülteljesíthetik a piacot.

Amazon

Amíg más iparágak szenvedtek, addig az e-kereskedelem a legjobb évét könyvelhette el. A lezárások és a home office elterjedése miatt az Amazon több szegmensben is erős teljesítményt tudott nyújtani. Mivel a hagyományos bolti vásárlások hattérbe szorultak, az e-kereskedelem hirtelen óriási növekedéssel nézett szembe. Sőt, amíg a cégek tömegesen kellett kényszerszabadságra küldeniük vagy kirúgniuk munkavállalóit, addig az Amazon folyamatos emberhiánnyal küzdve újabb és újabb toborzásokat tartott.

A cég már a koronavírus válság előtt is erős volt, a Consumer Intelligence Research Partners szerint 2019 végén csak az Egyesült Államokban 112 millió Amazon Prime előfizetővel rendelkeztek. 

A járvány tombolásával az emberek tömegesen fordultak a digitális vásárlás felé, és az Amazont újabb tömegek kezdték használni. Már az első negyedévben 26 százalékkal nőttek a társaság bevételei, de a második negyedévben még ezt is túlszárnyalta, a cég árbevétel növekedési üteme 40 százalékra gyorsult év/év alapon, és a nettó eredményét is megduplázta.

Van még tér a további növekedésre, mer bár az e-kereskedelem teljes növekedése 44 százalék volt év/év alapon, addig a teljes kiskereskedelmi forgalom csak mintegy 15 százalékát teszi ki.

Az Amazon egyedülálló helyzetben van, hogy kihasználja a koronavírus járvány következtében jött lehetőséget, iparági vezetőként olyan árazási pozícióval és logisztikával rendelkezik, melyek biztosíthatják a vállalat további folyamatos növekedését.

Az Amazon idén 73 százalékkal emelkedett, de az elmúlt 5 éves teljesítménye is egészen elképesztő, mintegy 435 százalékkal került feljebb.
amazon jo most már

Nvidia

Számos iparág omlott össze a tőzsdéken február-márciusban, de a számítástechnikai szektor immunis maradt. A felhőszolgáltatásokkal foglalkozó cégek biztonságos menedéket jelentettek a tőzsdén, hiszen a munkák egy jelentős része távmunkában, az online térben zajlott, felgyorsítva a már folyamatban lévő digitális átalakulást. Az egyik vállalat, amely egyedülálló módon részesül a trend előnyeiből, az az Nvidia, a grafikus GPU processzor úttörője.

Noha a vállalat önmagában nem felhőszolgáltató, de processzorai a legjobb felhőalapú számítási platformok alappillérei, ideértve az Amazon Web Services-t, a Microsoft Azure-t, és a Google Cloudját. A párhuzamos feldolgozási képesség -vagyis a GPU több komplex matematikai számítás egyszerre történő kezelésének képessége – tökéletesen illeszkedik az adatközpontok, valamint a msterséges intelligencia és gépi tanulási folyamatok egyedi feldolgozási igényeihez.

A második negyedévben a cég rekord bevételt ért el, árbevétele év/év alapon 50 százalékkal nőtt. A növekedés motorja az adatközpont szegmens volt, ahol a bevétel 167 százalékkal nőtt. Az időszak korrigált nettó eredménye 79 százalék növekedést mutat.  A játék szegmens bevétele is folyamatosan erős a cégnél, a csúcsteljesítményű processzorokra nagy igény van, mert megugrott az asztali gépeken játszók száma. A szegmens bevétele rekordközelbe ugrott 24 százalék növekedéssel.

A felhőalapú számítás iránti kereslet ingadozhat, de végső soron az Nvidia erős helyzetben van a jövőbeli növekedés szempontjából.

Az Nvidia idén több mint 130 százalékot száguldott, az elmúlt hónapban is erős volt, csak ezen az időtávon 10 százalékkal került feljebb.

nvidia

Trade Desk

Érdekesnek hangozhat egy reklámcéget esetleges vételként említeni a következő visszaesésnél. A cégek a marketing és reklámköltéseket az elsők között vágják meg egy gazdasági lassulás/visszaesés idején. A Trade Desk azonban nem egy hagyományosan vett hirdető, ennek ellenére a válság első hónapjaiban értékének közel felét vesztette el. A befektetők attól tartottak, hogy az automatizált reklámok teret nyerve minden hirdetőcéget a víz alá nyomnak, amely reklámokat közvetít a fogyasztók számára.

A Trade Desk viszont több éve megelőzi riválisait, és komoly előnye van az iparágban. A vállalat csúcstechnológiás platformja 9 millió hirdetést és több ezer trillió permutációt képes feldolgozni másodpercenként annak érdekében, hogy a hirdetés a megfelelő fogyasztókat célozza.

Így hát az a helyzet állt elő, hogy míg a cégek megvágták a költéseiket, a megmaradt költségvetést igyekeztek a legjobban felhasználni. Az elmúlt néhány évben a Trade Desk az omnichannel több szegmensében is terjeszkedett. Hirdetési bevétele a „hang „szegmensben 2019-be 185 százalékkal nőtt, míg a TV hirdetések bevétele 137 százalékkal emelkedett. A mobil alkalmazásokon belüli és a mobil videós hirdetések szegmensében szintén jelentősen, 67 és 50 százalék bevételnövekedést értek el.

Még a tomboló világjárvány mellett is nyereséget tudott elérni, és teljes bevétele az év első felében 7 százalékkal nőtt, akkor, amikor a cég riválisai óriási veszteségekről számoltak be. A cég nettó eredménye 29 százalékkal ugrott meg.

 A gazdasági bizonytalanság idején a hirdetők visszavágták a költségeiket, de reklámköltéseiket teljesen nem függeszthették fel. A Trade Desk képessége, hogy el tudja érni az ügyfeleket, határozott előnyt biztosít a számára.

A Trade Desk az elmúlt egy hónapban 37 százalékkal emelkedett, idén 139, az elmúlt egy naptári évben pedig közel 215 százalékkal értékelődött fel.

trade desk

Egy kép többet mond ezer szónál

Annak ellenére, hogy az említett cégek is összeestek a piaci pánikban, jól látható, hogy idén erősen felülteljesítik az S&P 500-at. Az S&P 500 7,3 százalékos teljesítménye mellett az Amazon 73 százalékot, az NVIDIA 131százalékot, míg a Trade Desk közel 139 százalékot emelkedett, ezzel messze maga mögött hagyták a piac egészét.

(The Motley Fool)

Címlapkép:Ricardo Ceppi/ Getty Images

Találd meg a neked való befektetési alapot!
GettyImages-1288690436
HEPA_klub2020_cimlapkep_1500x844
vetovita brusszel zaszlo unios koltsegvetes 201130
Orban Viktor Mateusz Morawiecki lengyel zavar veto unios koltsegvetes 201204
horvatorszag_croatia
trader
Tematikus PR cikk
Friss hírek TÖBB FRISS HÍR
Portfolio hírlevél
Ne maradjon le a friss hírekről!
Iratkozzon fel megújult, mobilbarát
hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Eladó új építésű lakások

Válogass több ezer új lakóparki lakás közül Budán, Pesten, az agglomerációban, vagy vidéken.

Infostart.hu
Online előadás
Trendlovaglás, vételi és eladási zónák azonosítása, piaci aktualitásokkal fűszerezve
A tőzsdei könyv
Útmutató, amely piaci pánikok esetén is használható.
GettyImages-1154601854(1)