Portfolio signature

Részvényundor alakult ki az európai autóiparban, most kell beszállni?

Portfolio
A Kínából importált elektromos autókra kivetett EU-s büntetővámok megszavazása után rövid időre felpattantak az autógyártók részvényei, de ez valószínűleg nem sokat enyhít a szektorban kitettséggel rendelkező befektetők fájdalmain. Ha csak a híráramlást nézzük, bőven van ok a pesszimizmusra: egymás után adtak ki az elmúlt hónapokban profit warningokat a nagy európai autógyártók, felmerült a gyárbezárások lehetősége, és a vállalati mérlegekkel kapcsolatos aggodalmak is egyre nőnek. A negatív befektetői megítélés miatt mondhatni, hogy részvényudor alakult ki az autóipari papírok körül. Hasonló témákkal is foglalkozunk a november 6-i Portfolio Investment Day 2024 konferenciánkon, amelyen a részvétel regisztráció után ingyenes. Jelentkezés és regisztráció itt.

Rossz hírek, eső árfolyamok

Bár az elsődleges piaci reakció a büntetővámokra pozitív volt, a blokk döntésének implikációi a gyártók üzletmenetére koránt sem biztos, hogy az lesz. Sok európai autógyártó ellenezte a büntetővámok kivetését, mivel azok potenciálisan eszkalálhatják az EU-Kína között kialakulóban lévő kereskedelmi háborút. Ez azért is kedvezőtlen a gyártók számára, mert többnek továbbra is Kína a legfontosabb piaca, a német gyártók például adózás előtti eredményük 30-45 százalékát ott szerzik. Az olyan német gyártók, mint a BMW, a Volkswagen és a Mercedes-Benz néhány más módon is érintettek lehetnek, hiszen jelentős autógyárakat hoztak létre Kínában, és részesülnek a kínai támogatásokból és juttatásokból, például az olcsóbb földterületekből, valamint a viszonylag lazább adószabályozásokból. Most azzal a kockázattal kell szembenézniük a gyártóknak, hogy Peking saját vámokat vet ki az európai autókra, miközben a cégek milliárdokat ölnek az elektromos járművek gyártására. 

Jön az új amerikai elnök, kifutnak a magas hozamú állampapírok, egyre alacsonyabbak a kamatok, adódik a kérdés: mibe érdemes most befektetni? A kérdésre profi szakemberek hozzák a válaszokat, befektetési ötleteket, november 6-án jön a Portfolio Investment Day 2024. Most érdemes jelentkezni!

Ráadásul ez csak az egyik Kínához kapcsolódó probléma, hiszen a világ legnagyobb autópiacán (és a világ más részein is) egyre dominánsabbak a helyi gyártók és folyamatosan szerzik meg a piacot a külföldiektől. A UBS legfrissebb elemzésében visszavágta a termelési és értékesítési előrejelzését, így jövőre mindössze 1 százalékos bővülés jöhet, de ebben a prognózisban a globális gyártók növekedése nulla, miközben a kínaiak piaci részesedést szereznek.

Mindeközben a gyártók a Mercedes-Benztől az Aston Martinig sorozatos profit warningokat adtak ki, a Stellantis negatív szabad cash flow-t vár a második félévre, a Volkswagen pedig története során először fontolgat németországi gyárbezárásokat.

Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!

Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. A Signature PRO szolgáltatás havi díja 2 990 forint. A hozzáférés egy évre is megvásárolható, amelynek díja 29 845 forint, az éves előfizetés keretében tehát 10 havi díjért cserébe 12 havi szolgáltatást kapnak olvasóink. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva! További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés